Ska verkligen bli så skönt att vara ledig fredag-tisdag! Långhelg och besök av Othilia som bor i Washington DC, så helgen får gärna komma fortare. Det gör den i vanlig ordning för dagen har bara flygit förbi. Idag känns det dessutom som onsdag för min del eftersom jag bara har två jobbdagar kvar till helg! ;)

På tisdagar tränar jag, tvättar alltid pojkarnas lakan nere i tvättrummet, skypar med familjen och sen är det alltid en playdate för yngsta pojken varje tisdagseftermiddag. Idag följde jag och lillkillen med hans klasskompis och hans pappa till deras lägenhet som låg på York Avenue och var där ett par timmar. Helt otrolig utsikt hade dem ifrån deras fönster! Det är vid sånna här jobbtillfällen man inte har mycket att klaga på. Så himla roligt att få ta med lillkillen på playdates hos hans klasskompisar och se hur andra bor på Upper East side. 

Jag älskar verkligen den här staden!


Efter playdaten plockade vi upp äldsta pojken från skolan och sen begav vi oss hemåt. Då väntar middag, läxor, dusch/bad för pojkarna. Jag vägrar äta samma mat som pojkarna äter exempelvis mac&cheese, hot dogs, chicken fingers. Jag lagar alltid istället min egen middag. Igår gjorde jag kyckling med varma grönsaker och en körsbärstomat/avokado sallad till. Såå gott!

Jag är inge bra på att få maten att även se bra ut. Kycklingen skar jag i 100 gånger för att dubbelkolla så att den inte var rå.. Idag total disekerade jag laxfilen jag gjorde för att se till att allt blev stekt haha. Men gott blir det iaf!

Idag var det två plusgrader ute så jag fick äntligen springa i Central park igen. Helt perfekt väder var det idag. Sprang 50 minuter i parken och avslutade med ett mag- och ryggpass hemma i lägenheten. Det är verkligen guldvärt att vara ledig ca sju timmar på dagtid. Finns inga ursäkter till att inte träna då!! 

Imorgon blir det jobb, träning och middag med värdfamiljen på en ny restaurang som ligger bara någon aveny från oss. Vid 8pm har jag månadens aupairmöte med. Vet att morgondagen kommer flyga förbi den med för att jag har en del att göra. Med den här farten är det snart helg igen!! ;)

2 kommentarer

ɑ n n i k ɑ

11 Feb 2015 11:44

Gott!

Anonym

14 Feb 2015 11:39

hur är det att bo på upper eastt side? 'är det lika fint somi gossip girl? :-)

Svar: Jag älskar UES. Väldigt fint område och inte lika mycket turister här uppe så absolut en av de bättre ställena att bo på på Manhattan! Jag skulle svara ja på att det är lika fint! :) kram
Kajsa Hedman

Kommentera

Publiceras ej