Idag jobbade jag min sista dag som aupair! Det har nog inte riktigt sjunkit in ännu, och det är helt sjukt vad blandade känslor det är! Jag är så taggad inför allt som kommer hända nu de närmsta veckorna och är överlycklig över att jag bara är ledig från allt med jobb i tre veckors tid nu, men har gått runt med en klump i magen hela dagen när jag fick reda på att äldsta värdbarnet var väldigt ledsen på morgonen av oklar anledning. När vi sen hämtade upp honom från skolan så blev han arg och ledsen bara av att se mig.. Läraren berättade att skoldagen hade gått mindre bra idag och hon var helt övertygad om att det är för att han vet att han ska säga hejdå till mig imorgon. Lilla hjärtat<3 i den här situationen känner jag mig så maktlös, för det känns som att det inte spelar någon roll vad jag säger för morgondagen kommer fortfarande och vår avskedsmiddag med.. Måste vara jättejobbigt för värdbarnen att gå ifrån en aupair till en annan hela tiden. Få en riktigt bra relation till någon och sen försvinner den bara ur deras liv helt plötsligt! Nej usch, känner mig så elak..
 Så som sagt, väääldigt blandade känslor! Den här veckan har verkligen gått hur snabbt som helst. Har försökt lära upp nya aupairen allt och skrivit upp massor så hon kan få hjälp sin första vecka själv nästa vecka. Eftersom lillkillen har haft Spring break med så har vi hittat på massor varje dag och varit överallt på Manhattan känns det som. Swedish Marionette Theater, en magi show, en show nere på Times Square som var massa akrobatik typ, och idag var vi nere vid Times square igen för bowling. En rolig men fullspäckad vecka! 
 
 
Idag efter jobbet så hade jag och nya aupairen fått biljetter av värdfamiljen till en NBA-match i Brooklyn för att se Brooklyn Nets spela! En rolig avslutning för oss båda efter en händelserik vecka.
 
 
Imorgon är sista heldagen för mig i New York och på söndag förmiddag åker jag ut till New Jersey för att spendera sista kvällen med min mammas bästavän och hennes familj innan jag åker till LA på måndag. Morgondagen är också fullspäckad! Ska på morgonen ned till Canal Street redan vid 9 på morgonen för att lämna min stora resväska till min mammas bästavän som har vägarna förbi då med bilen, så slipper jag ta med den på tåget ut till dem på söndag. Därefter måste jag ut och springa min 75 minuters springrunda i Central Park som även blir min sista springrunda i parken med. 
 Vid fem ska jag hem till värdfamiljen på min avskedsmiddag. Ser fram emot att ge min avskedspresent till dem med för tror den kommer uppskattas jättemycket, men ser mindre fram emot avskeden... Kan lägga upp lite bilder på presenten i helgen. På kvällen sen ska jag träffa vännerna för en sista festkväll i New York och för att säga hejdå. Jag får uppdatera er när jag är ute i New Jersey på söndag och innan jag åker till LA! Ha en bra helg hörni, det ska jag ha och jag ska njuta av min sista helg i mitt älskade New York.
 

Kommentera

Publiceras ej