Det märks att man börjar närma sig mållinjen nu. Nästa torsdag flyttar jag ut och in i en egen lägenhet i 10 dagar, och på fredag nästa vecka kommer värdfamiljens nya aupair! Vi alla börjar ställa in oss på att en stor förändring sker snart och jag är inne i en liten bubbla med tankarna mer kring resemånad och flytta hem till Sverige igen istället för att lägga tankarna på att jag endast har tre veckor kvar i mitt älskade New York. Men det är svårt nu när det är så mycket att fixa med innan flytt! 
 Förra jobbveckan tog dock priset i den jobbigaste veckan under hela året. Jag hade tur att pappa och min faster kom på fredagen kan man säga. Jag har sedan jag var liten haft världens fobi för magsjuka, nästan extremt haha.. Men det har blivit bättre med åren och jag kan nu vara närheten av magsjuka sålänge jag slipper ta hand om nått. Förra veckan var jag instängd i fem dagar med två magsjuka pojkar i en lägenhet utan balkong och var den som fick ta hand om det. Jag kan ta hand om förkylningar men med magsjuka får jag fortfarande panik haha, men jag gjorde det!! Vill ni veta hur jag stod ut? Såhär gick jag runt:
 

Hahaha. Tvättade händerna 1000 gånger, åt vitpepparkorn och massa C vitamin och öppnade alla fönster i lägenheten så det nästan blev ett kylskåp hemma medan jag bäddade ned pojkarna under varma täcken.. Haha så överlevde jag veckan. Trodde inte att veckan kunde bli värre i fredags, men som pricken över i:et dog värdfamiljens katt på fredag eftermiddagen och jag var den som hittade katten livlös i köket. Fick ringa och berätta det tråkiga beskedet för värdföräldrarna som haft katten i 16 år, och därefter lägga en handduk över henne för att pojkarna inte skulle se... Här kan vi snacka om att jag fick klaustrofobi i lägenheten! 
 Min räddning blev pappa och min faster på eftermiddagen, och helgen blev desto bättre! Nu kan den här jobbveckan med andra ord bara bli bättre.
 
I fredags mötte pappa och Marina upp mig utanför min byggnad och hjälpte mig bära tre kassar med kläder och saker som pappa fick ta med sig tillbaka till Sverige, bland annat min vinterjacka och några skor! 
 Gick till deras hotell och pratade om allt och jag njöt av att få vara med familjen och var glad att det äntligen var helg. Därefter åkte vi ned till midtown och jag tog dem till Grand Central och därefter till Times square. Blev middag på The View restaurant och därefter tillbaka till hotellet på Upper East.
 

Lördagen började med en brunch på favoritbrunchstället på Upper East och därefter en långpromenad genom istortsätt hela central park. Promenerade från 92nd street genom central park och fortsatte sen ända ned till Flatironbuilding på 21st street ungefär innan vi vände uppåt igenom för att röra oss mot Times square där vi gick på Broadwayshow och såg Lion King! Tog därefter en taxi upp mot upper East igen och gick till en bar innan vi gick tillbaka till hotellet igen.
 

Söndagen började vi också med en brunch på favoritstället Corner på 92nd street och tredje avenyn. Därefter tog vi subwayn ned till Brooklyn Bridge. Efter det promenerade vi nedåt och tog Staten Island Ferry för att se Manhattan på håll och komma närmre frihetsgudinnan! Gick sedan förbi 9/11 memorial innan vi tog subwayn uppåt till midtown igen och vilade benen efter en hel del promenerande på en sportbar. Vid halv 6 sen hade vi biljetter att gå upp i Top of the rock och se solnedgången igen! Lika häftigt varje gång att se New York från ovan, älskar verkligen den här staden.
 


Måndagen började med ett par timmars jobb och sen gick jag direkt till pappa och marinas hotell under mina lediga timmar. Åt frukost ihop och promenerade i solen i central park. Avslutade promenaden med att gå till Boat house i parken för att vila benen och dricka gott. Därefter kramades vi hejdå och jag gick med tunga steg mot att hämta upp äldsta pojken på sitt camp... Det bästa med att få Sverigebesök är sällskapet och känslan av hemma, man har det för bra några dagar! När man sen säger hejdå så får man kämpa för att se allt från den positiva sidan, och det gör jag! 9 dagar kvar tills jag flyttar ut nu, ska bli spännande med lite förändring ;) 
 
 
Ett par mindre bra bilder inne från The boat house, men helt klart värt att gå till om ni är i Central park för att antingen äta eller ta en dricka i baren.

Marina tog massor av fina bilder under helgen, ska se om jag kan få några skickade till mig snart så lägger jag upp ett till inlägg med fler bilder!
 Nu ska jag ut och springa 8km i parken. Ha en bra dag så hörs vi snart!

2 kommentarer

Linnéa Bryngnäs

24 Mar 2015 19:30

Hej! Har du någon erfarenhet eller vet något om hur familjer mycket värdfamiljer bryr sig om tatueringar? :)

Svar: Hej :) det är nog garanterat olika i olika värdfamiljer. Min värdfamilj tycker inte alls tatueringar har en betydelse medan jag vet andra värdfamiljer som tycker det. Man får helt enkelt kolla med värdfamiljen innan :)
Kajsa Hedman

Kommentera

Publiceras ej