Tredje april och långfredagen är här. Har ingen påskkänsla alls och känns helt sjukt att det här blir min andra påsk som jag firar här i New York? Blir inte mer påskfirande än en brunch/lunch med värdfamiljen och nya aupairen på söndag eftermiddag. Det passar mig perfekt dock ;) 
 
Nu är jag inflyttad i den egna lägenheten som ligger 11 blocks ifrån värdfamiljens lägenhet på Upper East. Jag njuter som bara den att bara ta hänsyn till mig själv i lägenheten och kan sprida ut mina grejer bäst jag vill, ha bara min mat i kylskåpet, duscha med öppen dörr till badrummet haha och bara glida runt. Vilken lyx! Att jag inte heller är den som pröjsar för detta är ju garanterat en bonus ;) 
 
 
Imorse vaknade jag upp i min queen size bädd, fortfarande mörkt i lägenheten, knäpptyst utanför lägenheten (inga polisbilar, brandbilar osv.) och inga småpojkar yrandes utanför dörren. Sovmorgon följt av en frulle framför tvn. Trotsade vädret och begav mig ut på en 50 minuters springrunda i regnet, var nämligen ca 16 plusgrader här idag så funkade kanon ändå. Dock börjar jag få ont i benhinnan, hälen och höften i vänster ben så kanske ska tagga ned lite på springrundorna och hålla mig till tre springpass och sen köra styrka om jag vill träna mer. 
 
Vid fem tiden gick jag hem till värdfamiljen där jag var bjuden på en välkomstmiddag för nya aupairen! Fick träffa nya svenska aupairen med och hon var verkligen hur trevlig som helst. Vi umgicks med värdfamiljen och satt sen kvar ett par timmar vid bordet och pratade om allt möjligt. Känns som nån månad sen som det var jag som satt vid bordet och pratade med förra aupairen och hade ingen aning om vilket fantastiskt år jag hade framför mig! 
 
Imorgon ställs klockan på halv 9 för vid halv 10 ska jag ta hand om pojkarna ett tag medan värdföräldrarna ska ut på en långspringrunda i Central park och nya aupairen ska få sova ut. Får se vad vi hittar på, kanske tar dem till parken om det är fint väder! Därefter ska vi ut och äta lunch på en av mina favorit restauranger Serafina som är en superbra Italiensk restaurang som finns på lite olika ställen på Manhattan. Ska bli jättetrevligt. På kvällen ska jag träffa Linda, sen får vi se vad vi hittar på! Kanske bara blir häng i lägenheten ;)
 
Nu ska jag gosa ned mig i den stora sängen och njuta av tystnaden haha, godnatt! 

Kommentera

Publiceras ej