Söndagkväll och jag ligger i soffan i vardagsrummet och har precis kikat klart på en film. Såg filmen: The Nanny Diaries som Linda och Frida rekommenderade mig att . Det handlar om hur det är att vara nanny på Upper East Side, i extremfall visserligen, men ja rätt skrämmande faktiskt att mycket faktiskt är sanning i denna film. Många aupairen känner nog igen sig i den här filmen ;) 
 
Jag har iaf haft en jättebra helg och jag njuter som bara den att ha egen lägenhet. Det jag njuter mindre av är att jag inte längre har ett amerikanskt abonnemang på min telefon då nya aupairen tagit över det nu när hon kommit hit, så jag är beroende av wi-fi så fort jag ska ta reda på någonting på internet! Inser nu hur beroende jag har varit av ett amerikanskt abonnemang under det här året. Såå har mina vänner och min familj försökt få tag på mig och jag varit segare än vanligt att svara så beror det på att jag måste ha wifi för att svara, dessutom funkar inte mitt wifi i lägenheten till min sverige telefon... Suck, men allt i övrigt är hur bra som helst ;) 
 
I fredags umgicks ja med värdfamiljen och nya aupairen. På lördagen jobbade jag två timmar på förmiddagen innan vi alla gick och åt lunch på Serafina som är en av mina favoritrestauranger här på Manhattan. Efter lunchen gick jag till lägenheten och väntade in Linda som kom över en liten stund senare. Lagade tacos hos mig, drack lite vin och taggade till inför en utgång min näst sista helg i NY. Blev klubben Marquee där Otto Knows spelade igår, hade sjukt kul!
 
 
Idag tog jag sovmorgon och vaknade strax efter 11. Gjorde mig iordning och promenerade ned 10 blocks till restaurangen jag och värdfamiljen, nya aupairen och gamla aupairen hade bokat ett bord för att äta påsklunch tillsammans! Gamla aupairen bor ju fortfarande kvar på Manhattan och är också svensk, så tre svenska aupairer + värdfamiljen åt lunch ihop idag. Händer nog inte så ofta! Men det var jättetrevligt. Efteråt tog jag en långpromenad med förra aupairen i ett par timmar och sa hejdå till varann då hon också åker tillbaka till Sverige om nån vecka. 
 Därefter kom Linda och Frida hem till mig nu på kvällen. Umgicks lite i lägenheten innan vi gick till ett diner i närheten för att äta middag. Bra avslutning på en bra helg :) 
 
Imorgon börjar jag jobba vid 10am och jobbar fram till 6.30pm då minstingen har spring break den här veckan. Ska lära upp nya aupairen samtidigt denna vecka så kommer bli en händelserik vecka. Min sista vecka som aupair börjar imorn med! Spännande. Blir en springrunda i parken innan jobbet med känns som en bra start på veckan när det bara är en vecka kvar tills beachen i LA! ;) gaaah helt sjukt. Nu ska jag sova, godnatt!

2 kommentarer

ɑ n n i k ɑ

06 Apr 2015 17:09

Mumsigt :D

Anonym

06 Apr 2015 23:53

Har den nya Au pairen en blogg? :)

Svar: Nej tyvärr inte, frågade henne idag! :/
Kajsa Hedman

Kommentera

Publiceras ej