Torsdag och bara en vecka kvar tills jag flyttar ut ur värdfamiljens lägenhet på Upper East side som jag nu bott i i nästan ett år. Känns konstigt och overkligt att det är nästa vecka! det har ju varit flera månader tills dess hela tiden har det känts som och slutet på mitt aupair-år i New York har alltid känts så långt borta, men helt plötsligt är jag nu här med en vecka kvar i värdfamiljens lägenhet och endast två jobbveckor kvar som aupair efter denna vecka. 
 Nästa fredag flyttar nya aupairen in och jag och pojkarna räknar ned dagarna tills hon är här! 


Tror inte någon missat den tragiska nyheten om flygplanskraschen som skedde i franska alperna i tisdags.. Jag har sen i tisdags följt nyheterna live på aftonbladet och försökt hålla mig uppdaterad. Nu har det även kommit fram att andrepiloten ska ha medveten störtat planet in i bergen.., Mina tankar går till de anhöriga och jag blir verkligen ledsen av tanken vilken hemsk död passagerarna och besättningen fick genomgå, att dö i en sådan rädsla... Fy vad hemskt! Hoppas de hittar någon slags ro i himmelen trots att deras liv togs ifrån dem av andrepiloten...
 Jag har själv varit flygrädd sedan jag var yngre. Jag är en person som behöver ha kontroll över situationer och i ett flygplan har alla passagerare noll kontroll och våra liv vilar i piloternas händer. Och när en sådan här tragedi sker, som är allas värsta fasa som flyger, så förvärras såklart flygrädslan.... Att jag ska flyga om två och en halvvecka känns inte alls lockande nu..

Tillbaka till min vardag. Jag börjar varje morgon med att gå upp 15 minuter innan jag börjar jobba, drar på mig träningskläderna och sedan jobbar jag i ungefär 40 minuter innan jag blir ledig drygt 7 timmar. Jag väntar med att äta frukost tills jag blir ledig, och då brukar jag sitta i vardagsrummet med en dator framförmig och ett avsnitt av Vampire diaries i bakgrunden. Kaffe, frukt och knäckebrödsmackor blir min start på dagen!



Snart ska jag gå ned till gymmet och köra Tabata intervaller med. Sedan blir med mer jobb i eftermiddag och ikväll ska jag fortsätta rensa lite i mitt rum och kasta massa skräp som ja samlat på mig under året. Sen ska jag fortsätta pyssla med avskedspresenten till värdfamiljen med! Ha en bra dag så hörs vi snart igen.

Kommentera

Publiceras ej