Mina måndagar har en tendens att börja lite mindre bra sen årsskiftet. För någon månad sen började jag veckan med att tappa mobilen i golvet så skärmen sprack som sedan ledde till ett sjukhusbesök när jag fick glassplittret i ögat, en annan måndag vaknade jag av att äldsta pojken spydde på mattan utanför mitt rum och denna måndag var även den en spy-dag då äldsta pojken drabbades av matförgiftning. Så de senaste dagarna har jag jobbat heldagar och varit hemma med en liten sjukling! Stackarn. När barn blir sådär sjuka så önskar man verkligen att man kan ta smärtan och eländet ifrån dem och få dem att må bra igen, man känner sig rätt maktlös. Men nu är han på bättringsvägen och imorn ska han tillbaka till camp! 
 
Böcker och ta det lugnt har senaste jobbdagarna sett ut i stort sätt.

Jag har trots jobbat heldagar tagit mig tiden att träna på morgonen innan jag börjat jobba, och idag blev det ett intervallpass i Central Park där jag höjde och sänkte hastigheten varje gång jag sprungit en kilometer. Riktigt bra träning! Imorgon blir det veckans sista pass och då blir det milen i parken som jag egentligen brukar köra på fredagarna, men nu på fredag kommer min pappa och min faster hit!!! Älskar att få besök och att få turista med dem då jag inte gör det alls längre på egenhand, nu är ju det här hemma liksom inte ett ställe jag bara rest till och besökt så då blir det inte lika mycket turistande.
 
Nästa vecka är min sista helvecka i lägenheten och veckan därpå flyttar jag ut. 15 dagar kvar alltså. Jag har fortfarande inte riktigt förstått att jag bara har tre jobbveckor kvar efter denna vecka och att jag snart inte längre är aupair på Manhattan. Blir nog mer verkligt efter att min pappa och faster åkt tillbaka till Sverige och jag skickat hem alla mina vinterkläder och kan säga nästa vecka: "Nästa torsdag flyttar jag!". Verkligen blandade känslor nu i slutspurten! Jag är färdig som aupair, men får ångest över tanken att jag ska säga hejdå till värdfamiljen snart och har ingen aning om när jag träffar dem igen. Samtidigt som jag är exalterad över att jag snart åker till västkusten i två veckor på en roadtrip, och att jag snart är hemma i Sverige igen. Som sagt, väldigt blandade känslor. 
 
 
Har lagt in min ansökan till Stockholms Universitet nu förresten! Spännande. Håller tummarna för att jag kommer in på den utbildningen jag vill gå.
 
Ikväll åker jag över till Upper West och ska hem till Linda för lite onsdagsmys. Ska beställa hem thaimat och bara umgås! Blir mysigt. Nu blir det mer jobb! Hörs snart.

Kommentera

Publiceras ej