Jag minns när Facebook ändrade till att ha tidslinjen och det blev sån hets kring det och alla var så missnöjda till en början, eller ja de flesta var missnöjda. Jag är bara tacksam för den tidslinjen idag för utan den skulle jag faktiskt inte ha så stor koll på vad jag pysslat med från början av 2013 till idag. Har såklart koll på de stora sakerna som hänt men småsaker glömmer man lätt! Tänkte sammanfatta mitt år 2013 för er, so here we go:
 
Januari
 
Jag inledde mitt 2013 med en riktig röjfest nere i Vimmerby med Alex och hennes polare. Blev ett riktigt lyckat nyår som resulterade i stans bakfylla på nyårsdagen, men det var det värt! Mina nyårslöften då var att ta körkort framförallt, sen var det träningen som var prio ett för året.
 Skrev teoriprovet för körkortet den 15 januari och lyckades få 65/65 rätt på provet. Helt jävla ofattbart men sjukt stolt gick jag ut ur teorisalen och höll tummarna för att jag även skulle klara uppkörningen den 23 januari, vilket jag även gjorde! Idag förstår jag vad alla som hade körkort pratade om de aldrig skulle klara sig utan sitt körkort idag, och det förstår jag verkligen nu. Vad det underlättar i vardagen att ha körkort! Speciellt när man även hade egen bil som jag hade köpt November förra året.
 Januari blev även många besök på Berns för min del och festandet var det inga som helst problem med för min del! Festade in det nya året ett rätt bra tag haha.
 
 

Februari
 
Februari kom och jag fortsatte jobba på Husbygårdsskolan och livet rullade helt enkelt på! Hände inget särskilt under den här perioden utan veckorna såg ut så att jag jobbade måndag till fredag och festade på helgerna. Dock sökte jag till polishögskolan den här månaden och körde all in med allt vad det innebar, framförallt med träningen!
 

Mars
 
 
Inleddes med en roadtrip med Alex till mitt landställe i Leksand i Dalarna. Riktigt mysig helg där vi även passade på att gå på en Leksandmatch på deras hemmaarena! Jag som precis tagit körkort tyckte det var så kul att köra hela tiden och speciellt någon annans bil så jag var chauffören under hela helgen tror jag!
 Den 12 mars flyttade jag hemifrån till en egen lägenhet i Solna som låg precis vid Skytteholm/Råsundastadion. En 2a på 55 kvm tackade man inte nej till och jag var helt till mig av lycka! Blev ett par besök till IKEA och Chilli dagarna därefter med inhandling av allt som behövdes. Bästa investeringen den här månaden var garanterat min säng ifrån Chilli. En 160 cm säng med 240 cm täcke till, perfekt med andra ord!
 Livet ändrades. Jag hade heltidsjobb, körkort, egen bil och egen lägenhet! Wohooppp vad jag hade flyt! Varför ge sig när man har flyt? tänkte jag och fortsätta sträva efter mer.
 
 
April
 
 
Våren var här! Hur nöjd som helst fick vi börja inviga uteserveringarna på söder framförallt och njöt av livet verkligen. Jag och Alex rockade Berns och blev nog stammisar där ett tag. Idag säger vi: Ska vi köra en Berns? Då vi har en tendens att köra all in verkligen när vi är där. Läser du det här Alex såå när du är hemma från Vimmerby då jävlar kör vi en Bernsan! ;) Valborg firades ute i Nacka och var grymt! Livet rullade på som sagt och jag var hur glad och nöjd som helst, härligt!
 
 
 
 
 Maj
 
 
Hängde mer och mer på uteserveringarna och njöt av att sommaren strax var här. Tränade som bara den inför sommaren och hade riktigt bra driv där ett tag! Blev besviken dock när jag fick reda på att jag inte fick komma på fystesterna till polishögskolan och började fundera då vad fan jag ska pyssla med i framtiden.. Här kan man säga att jag började bli lite snurrig av alla val jag kunde göra för framtiden. Eftersom det är så svår konkurrens att komma in på polishögskolan gav jag upp hoppet rätt snabbt om att bli polis och började fundera på andra yrken.
 Var trots detta inne i nått lyckorus under den här perioden. Det började vi varmare ute, jag hade allt man kunde begära för stunden: heltidsjobb, egen bil, körkort, egen lägenhet, underbar familj, underbara vänner, små förälskad jag vad mer kunde man begära? Med allt detta mår man oförskämt bra!
 
 
 
 
 Juni
 
 
Första sommarmånaden som hade en hel del att bjuda på! Summerburst i Göteborg, min 20 årsdag, Turkietresa med jobbet och semester i Kroatien. Härlig månad och mitt lyckorus fortsatte även den här månaden. Låter bilderna tala för sig själva:
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 Juli
 
 
 Månaden inleddes med ett tatueringsbehov av mig och Alex och vi drog en spontanare och tatuerade in: Jag "Embrace your dreams" Alex "Everything happens for a reason". Skitsnygga blev dem men oj vad vi har skrattat efteråt åt hur man kan förlöjliga dessa vilket några kompisar till oss då gjorde.. Ämbrace your dreeeams och äverything happens for a reasöön var ungefär så vi gick och sa resten av sommaren tror jag, riktigt kul men vi var supernöjda med tatueringarna ändå!
 Blev en sväng ned till Vimmerby i varsin bil för min och Alexs del. Anledningen till att vi tog två bilar var för att Alex skulle stanna och jag ville åka bil hem sen haha blev racing från vår sida hela vägen ned.
 Sen var det Gotland som gällde! Riktigt härlig vecka där jag och Malin bodde på hotell i Snäck vilket innebar att vi hade en halvmil in till stan och en halvmil hem sen efter vi varit ute. Vi hyrde cyklar och fick oss en hel del motion dem dagarna! Blev en hel del skrattande på de där cyklarna kan jag säga.. Madde bodde inne i Visby så blev flera festkvällar med henne och några gemensamma vänner till oss som också bodde inne i Visby. Där blev det efterfest flera kvällar och vi hade även turen att skippa cyklarna från krogen ett par kvällar där med då det fanns sovplatser till oss med! Gött tänkte vi!  Gotland levererar varje gång.
 
 
 
 
 Augusti
 
I augusti tog semestern slut, men jag fortsatte nog semestra till slutet av augusti trots att jag jobba! Fortsatte vara ute på uteserveringarna och gick och solade när jag kunde osv. Augusti bjöd även på bröllop då min moster och hennes man gifte sig och jag hade blivit erbjuden att sjunga på deras bröllop. Detta var en väldigt stor grej för mig, inte bara för att jag skulle få sjunga inför min fina moster och hennes man när de gifter sig, utan även i den kyrkan där min kusin Mio begravdes två år tidigare och jag skulle få framföra deras låt: Utan dina andetag. Stort för mig och hela framförandet gjordes med så mycket känsla och jag är än idag så jävla nöjd över hur allt blev och bröllopet i sig var fantastiskt fint!
 Blev en del födelsedagsfirande med under månaden och även några konserter, kommer inte ihåg vad den heter bara för det hehe. Ni vet säkert vilken jag menar, den som var i slutet av augusti utomhus!
 När semestern tagit slut och man kom in i vardagen igen så var lyckoruset mindre än vad det var i början av sommaren. Här kan man säga att min period startade där jag började bli stressad för vad som ska hända härnäst i mitt liv och vad jag ska göra i framtiden, yes jag blev stressad över en sån sak... Blev rätt förvirrad med andra ord och släppte en del bollar som jag hade i luften så att säga..
 
 
 
 September
 
Fasiken. Den enda månaden som inte fanns med på facebook var september haha och jag kan inte komma på själv om det hände något speciellt då. Känns faktiskt som den månaden där mitt lyckorus försvunnit helt. Jag var less på allt vad gäller kärlek och var trött på vardagen i mitt liv, och tanken av att livet skulle fortsätta såhär framöver fick mig som sagt att bli stressad och nästan ledsen.. Skumma känslor kom och jag blev anti allt och började tänka på vad jag ska göra för att bli gladare igen! Här kom mina idéer om att åka utomlands in.. Jag drog iväg spontana ansökningar till olika resebyråer, bland annat STS alpresor och en vecka senare får jag beskedet om att jag skulle på deras reseledarutbildning 13 december till 22 december, och jag hade hittat en ny väg i livet.
 
 
 
 Oktober
 
 
Här började jag fundera på att flytta hem till mina föräldrar igen. Mesta dels för att jag ville spara pengar inför mina kommande resor men också för att jag ville spendera mer tid med dem nu när jag visste att det är resa jag kommer att göra den närmsta tiden framöver. Jag slutförde min ansökan till Cultural care och gick på arbetsintervju osv. En spännande period!
 12 Oktober döptes yngsta medlemmen i familjen, Alice, och även här hade jag blivit erbjuden att få sjunga på hennes dop. Var väldigt nervös den här gången då jag skulle sjunga utomhus i Hagaparken utanför Victoria och Daniels slott.. men det gick bra även den här gången! Slutet av månaden firade vi Halloween och jag gick bananas med låtsasblodet när jag var vampyr!
 Det enda som rörde sig i mitt huvud under den här månaden var mina resor och jag började förbereda mig inför första resan, Alperna. Det var plugg och några inköp som behövdes göras! Jag var tillbaka på banan igen.
 
 
 
November 
 
 
Hela månaden gick ut på att flytta hem till mina föräldrar igen. Efter att ha bott själv i mer än ett halvår i sin egen lägenhet var det mer än man trodde som behövdes förberedas innan flytten. Jag la ut lite möbler på blocket som jag hoppades få sålda och jag började packa ned saker lite smått. 23 november, flyttade jag hem igen och det var en stor lättnad faktiskt. Det är mycket att tänka på när man bor själv och det hade jag inte tid för när jag är iväg och reser och närmsta resan var bara ett par veckor framåt. Här var jag i fullgång med matchningsprocessen med Cultural care aupair och gick och hoppades hela tiden på att det skulle gå vägen för mig.. Stressad och nervös var jag under den här månaden framförallt! Var därför skönt att få åka iväg med mina tjejor till Nyköping för en spaweekend på Clarion hotel!
 
 
 
December
 
Äntligen sista månaden.. Blir helt snurrig av den här årsresumén! Haha som förövrigt blev förjävligt mycket längre än vad jag trodde den skulle bli.. Men bilder säger mer än 1000 ord så kände för att göra sammanfattningen mest i bilder.
 Kortfattat. Jag slutmatchades med min värdfamilj i New York och det blev klart att jag ska flytta till NYC i ett år den 14 april. 13 december åkte jag till Bad gastein på en reseledarkurs och kom hem med ett jobberbjudande och en rekommendation rikare så att jag kan jobba som reseledare för STS alpresor och fritidsresor i framtiden! Julafton spenderades med båda sidorna av familjen och blev väldigt lyckad och nyårsafton ska spenderas med mina tjejor. Dippan flyttar till Australien 1 Januari i 3 år så i slutet av månaden här kommer vi umgås med henne och säga "hejdå" till henne..
 
 
 
 
 
 
2013 har varit ett jävligt händelserikt år och jag ångrar ingenting som jag gjort under året! Härliga framtidsplaner har jag spikat och jag känner att 2014 kommer bli ett minst lika bra år!
 
 
 

1 kommentarer

Alexandra

29 Dec 2013 22:37

Jag har precis läst hela inlägget med världens största leende på mina läppar! Vi har gjort sjukt mycket tillsammans och har haft grymt kul :) klart att det blir en bernsaaaan när jag kommer hem. Haha, fan va jag saknar sommaren! Puss på dig min bästa ❤️❤️❤️

Svar: Jaa! Varenda månad som jag skulle sammanfatta fanns du med, blev nästan "Kajsa och Alexs 2013" haha! Grymt det ser jag fram emot! ;) det gör jag meeeed vi får ösa gärnet nu innan jag åker så får du komma till New York sen så gör vi en bernsan i New york med! ;) haha! Kom hem nu gums snockisen saknar daj! <3<3<3
Kajsa Hedman

Kommentera

Publiceras ej