Sen jag kom tillbaka till New York efter min semestervecka i Sverige så har jag jobbat heldagar då pojkarna varit lediga från skolan och varit ledig hit och dit för att det varit röda dagar osv. Så skönt att vanliga schemat sätts igång igen och jag kan komma tillbaka till vardagen igen! 

Förra veckan kändes nästan lite som semester med trots att jag jobbade. Hängde i Julias lägenhet nästan varje kväll förra veckan. Beställde hem thaimat, såg på film, åt tacos, drack vin och bara myste. 



Helgen bjöd på Tacoskväll på fredagen hos Julia, jobb på lördag förmiddag sen åkte jag över till Julia igen och käka middag. Gick ut och tog ett par drinkar innan vi bestämde oss för att avsluta lördagen med bio. Såg Into the Woods som förövrigt var en jäkligt tråkig film... Vi höll på att somna flera gånger under filmen.
 Igår skypade jag med familjen på förmiddagen. Tog mig sen över till West side för att möta upp Carro för en brunch på ett café. Därefter åkte vi ned till SoHo för lite shopping innan vi senare på kvällen mötte upp Julia igen för en middag på en restaurang på Upper west side. Riktigt mysig helg!


Glömt bort kameran numera när jag inte hittar på nått nytt och spännande... Men ska skärpa mig!

Annars då. Måndag och jobbat sista 10 timmars passet idag! Tog äldsta pojken på bio på förmiddagen på west side på biografen med fåtöljerna man kan ligga ned i och såg nya filmen night at the museum, tog pojkarna på simlektion på eftermiddagen och nu ikväll har jag bara myst i sängen framför några True Blood avsnitt. Riktigt lugn och skön måndag. 

Bananpannkakorna är en lunchfavorit numera.

Imorgon ska jag sätta igång med träningen igen när mitt vanliga schema är tillbaka. Legat på latsidan nu hela jul och nyår så imorn blir det en lång springrunda i central park! Godnatt.


1 kommentarer

Liselott

06 Jan 2015 21:08

Sådär fina var inte mina bananpannkakor😝

Kommentera

Publiceras ej