Om tiden i vanliga fall flyger förbi så vet jag inte hur jag ska beskriva hur snabbt tiden går nu de sista dagarna. Halva tiden i lägenheten är gjord och har endast tre arbetsdagar kvar som aupair! Men måndag får gärna komma snabbt för är så taggad inför västkusten. Kommer alltid att älska New York och det kommer nog kännas jäkligt konstigt när jag inte längre bor på Manhattan efter ett år, men jag är en svennebanan och det känns faktiskt bara bra att flytta tillbaka till Sverige igen. Mina minnen från den här fantastiska staden kommer jag ju ha med mig i resten av mitt liv, och New York finns alltid kvar!
 
Idag började jag iaf vid 10 och gick hem till värdfamiljen då för att möta upp lillkillen och nya aupairen. Åkte sen över till west side där vi mötte upp lillkillens klasskompis och hans nanny och gick tillsammans till den svenska marionette teatern som ligger i central park! Såg "Jack and the bean".
 
 
 Efteråt fortsatte playdaten hemma hos värdfamiljen och jag passade även på att visa nya aupairen bland annat hur jag varje tisdag tvättar barnens lakan nere i tvättrummet i källaren, sen umgicks vi allihop medan pojkarna lekte. 
 Pojkarna har varit extra gosiga den här veckan. Det känns jobbigt att jag ska behöva säga hejdå till dem på lördag utan att veta när jag får träffa dem igen.. Äldsta värdbarnet pussade mig på handen här om dagen flera gånger och sa: "I wish I could kiss you forever my beautiful Kajsa but I can´t... " Då fick jag en klump i magen och kände mig så elak som ska lämna dem på lördag efter att ha umgåtts med dem nästan varje dag i ett års tid.. <3
 Jag måste säga att det är nackdelen med att åka som aupair! Du åker till USA ett år och bildar helt otroliga relationer till värdfamiljen och vännerna härborta, sen när ens år tar slut så säger man hejdå till varann utan att veta när man ses igen... Lite faktiskt anledningen till att jag haft mest svenska vänner härborta, för att det är lättare att hålla kontakten sen i Sverige då, men gillar inte alls att säga hejdå... 
 När jag flyttade tll new York så kramade jag om mina fina därhemma och sa: "Ses om ett år!" nu kramar jag om min värdfamilj och mina vänner härborta utan att veta när eller OM vi ses igen.
 
 
 
 
Imorn ställs klockan på 7 för att jag ska upp och springa ca 7km innan frukosten och jobb. Imorn ska jag, lillkillen och nya aupairen äta lunch på restaurang (Serafina) och sen ska vi över till Upper west och se en magishow, kan bli rätt kul! Antar att morgondagen kommer att flyga förbi lika fort den, gaaah får lite smått panik.. Nu är det inte många dagar kvar i New York.
 

Kommentera

Publiceras ej