Helt plötsligt var mars förbi och april är här. Känns helt overkligt att jag för ett år sedan i april på påsken flyttade till New York! Nu är månaden där jag flyttar till en egen lägenhet på Upper East, där jag jobbar mina sista dagar som aupair, åker på roadtrip i Kalifornien och flyttar hem till Sverige här! 
 Inatt sover jag min sista natt i rummet jag har haft i ett års tid nu och imorn flyttar jag ut ur värdfamiljens lägenhet och in i en hyrd lägenhet som ligger några blocks och avenyer bort. Imorgonbitti ska jag va färdigpackad så jag kan ställa resväskorna i hallen medan städerskan ska städa hela lägenheten och mitt rum inför att den nya aupairen kommer på fredag förmiddag. Innan lunchtid ska jag ut och springa min långa springrunda på 75 minuter, och därefter ska jag bege mig nedåt till lägenheten för att hämta nycklarna så att det bara är att flytta in på kvällen sen. Ska bli så himla spännande och skönt att ha sitt eget de sista tio dagarna jag spenderar i New York!  
 
Nu när pojkarna vet att nya aupairen kommer på fredag så vet de även att det innebär att jag kommer åka snart. De senaste dagarna har vi haft så himla mysiga dagar och det gör ont i hjärtat att tänka att jag kommer säga hejdå till dem nästa lördag och har ingen aning om när vi ses igen. Min avskedspresent ser iaf till så att de kommer ihåg mig<3 kan berätta mer om presenten när jag gett den till värdfamiljen nästa helg under min avskedsmiddag.
 
Jag och äldsta värdbarnet hade en supermysig dag tillsammans i Central Park vid skridskorinken i måndags där vi båda åkte skridskor i det fina vädret. 
 




Idag mötte jag upp min värdmamma vid AT&T för att fixa en ny telefon till nya aupairen och flytta över det amerikanska abonnemanget som jag har använt under hela året till den nya telefonen. Den trasiga telefonen som jag har haft ska slängas, och min lilla elektronik expert (äldsta värdbarnet är bättre på elektroniken än vad jag är) hjälpte mig att återställa hela telefonen ikväll, så nu har jag endast min svenska telefon igen. 
 
Imorgon jobbar jag även min sista tidiga morgon hos värdfamiljen. På fredag är jag ledig och sen nästa vecka kommer jag börja runt 10 varje dag.
 Händer det här egentligen? Den här veckan som under hela året varit flera månader bort. Jag har ju bara haft vänner som varit vid slutspurten på sitt aupair-år men det kändes aldrig som att jag en dag skulle stå med packade resväskor och fixa förfullt med avskedspresenten till värdfamiljen, men nu är det min tur. Snart har jag bott på Manhattan i ett helt år. Helt sjukt vad fort tiden har gått!
 
 
Så såhär ser närmsta dagarna ut:
 
Torsdag: Flytta ut ur värdfamiljens lägenhet och in i en annan hyrd lägenhet.
Fredag: Ledig från jobb. Nya aupairen är här och sen ska vi ha en välkomstmiddag för henne senare på kvällen!
Lördag: Ett par timmars jobb på morgonen och sen lunch med värdfamiljen och nya aupairen. På kvällen ska jag fira Ellen som ska ha födelsedagsfest hos sig!
Söndag: Påskbrunch med värdfamiljen, sen får jag se vad kvällen har att bjuda på! 
 
Nästa vecka ska jag lära upp den nya aupairen exempelvis rutiner, vad pojkarna gillar för snacks/mat, visa vägen till pojkarnas skolor, simskolan och andra aktiviteter, tvätt osv. Samtidigt har yngsta pojken Spring break så vi ska hitta på massa skoj den veckan, bland annat bowling och lite olika shower. 
 Nu är det massa saker som händer varje dag. Hela april är fyllt med roliga saker som kommer hända! Ska göra mitt bästa med att uppdatera er om hur allt går, hur som helst så kommer uppdateringar. 
 
Nu ska jag bädda ned mig i sängen och sova i mitt rum en sista natt innan flytten. Godnatt!
 
 

1 kommentarer

Anonym

03 Apr 2015 15:44

Åh, tycker det har varit så himla roligt att följa ditt år som au pair. Jag har följt din blogg sen du åkte, och det har varit jätte intressant.

Vet du om den andra au pairen är svensk, och om hon isåfall kommer att blogga om sitt år hon också? Skulle vara jätte roligt att följa henne sen också. :)

Svar: Vad roligt att du gillat bloggen och följt den så länge! :D glad jag blir. Den andra aupairen är också svensk men är rätt säker på att hon inte skriver någon blogg, kan fråga henne imorgon och isåfall kan jag länka imorn om hon vill det med :) kram
Kajsa Hedman

Kommentera

Publiceras ej