Jag trodde att veckan bara kunde bli bättre igår med tanke på att den började med en sprucken skärm på telefonen igårmorse, men icke den här dagen tog priset.
 Gick upp som vanligt en kvart innan jag började jobba imorse. Mina morgonrutiner är vakna, klä på mig och sen hinna skölja ansiktet och gå på toa innan jag börjar jobba första jobbtimmen. Den här morgonen började jag med att klä på mig och kika runt lite på instagram bland annat på min trasiga  telefon. Direkt därefter gick jag till badrummet för att väcka mig själv lite extra genom att skölja ansiktet. Medan jag sköljde ansiktet kände jag att något föll ned från ögonfransarna och åkte in i ögat med vattnet. Min första tanke var såklart att det var en ögonfrans eller ett hårstrå så jag började direkt med att försöka få ur det ur ögat men misslyckades..
 
Jag kämpade med att kunna hålla ögat öppet och tårarna rann från det ögat med men bet ihop och jobbade första timmen som vanligt och lämnade äldsta pojken på skolan. Kom tillbaka hem, tvättade barnens lakan som vanligt nere i tvättstugan på tisdagar och sen skypade jag med mamma och pappa vid lunchtid. Ögat fortsatte vara irriterat och jag försökte förgäves få ut vad det nu var i mitt öga!! Sen var det dags för jobb igen och ögat blev värre.. Sju timmar senare och jag hade fortfarande inte fått ut skiten ur ögat?? En ögonfrans eller ett hårstrå skulle dessutom ha flyttats runt i ögat men det här gjorde ont på ett och samma ställe... Blinkade med ögat öppet i ett glas med vatten, blinkade medan tårarna rann, vände ut och in på ögonlocket, ja jag testade nog alla möjliga sätt för att försöka få ut skiten och nu började faktiskt paniken komma. Nånting är fast under ögonlocket långt bak på ögat och det river upp mitt öga!! Började iaf kika runt på läkarmottagningar i närheten som tar emot min försäkring.
 
När mina värdföräldrar sen kom hem från jobbet och såg mitt öga sa de direkt att jag måste kolla upp det. Nu var det helt rött och svullet och tårarna fortsatte att rinna från det ögat... Jag tog mig till en läkarmottagning några gator ifrån och fick träffa en läkare och förklara läget. Jag förklarade att jag tvättat ansiktet på morgonen och kände att något föll in i ögat, förklarade även mina teorier om att det kunde vara ett hårstrå men även att min telefon var trasig och har glassplitter. Han vände ut och in på ögonlocket, hällde i ögondroppar, drog en tops allra högst upp på ögongloben och ut på topsen kom en liten glasbit!! 12 timmar gick jag runt med glasbiten fast på ögongloben/ögonlocket haha... Läkaren var förvånad över att jag stått ut så länge och inte kom in tidigare... 
 



Nu blir det antibiotika ögondroppar i fem-sex dagar mot inflammationen som påbörjades pågrundav att jag gick runt med det sålänge. De hällde i ögondroppar och något medel, samt kollade med något speciell lampa i ögat för att se om glasbiten gjort skada på ögat men jag verkade ha tur. Den hade "bara" repat upp litegrann på ögongloben så antibiotika ögondroppar i fem dagar ska hjälpa ögat att läka igen. Vilken jäkla röra!!! Imorgon blir det ned till Apple Store för att fixa skärmen direkt efter första jobbtimmen.. Nu vet jag att skriva på en trasig telefon och sen gå till badrummet efteråt och tvätta ansiktet INTE är en bra idé.. Haha. Besöket täcktes iaf av försäkringen och allt som allt betalade jag endast 24 dollar för mina ögondroppar! För er blivande aupairer, köp på er all försäkring ni kan av er organisation!! Så värt det i sådana här situationer.
 

Något positivt med dagen var ju att det var lillkillens födelsedag och att han blev  jätteglad över presenterna han fick av mig. Hans favoritböcker och ett spel samt en liten nallebjörn som höll i en Happy Birthday ballong gick hem!
 



Bakade kladdkaka till honom som han fick till efterrätt efter middagen och den hade jag även arrangerat n playdate med hans bästavän hemma hos oss under dagen, så trots att jag gick runt med glas i ögat så var lillkillen iaf nöjd med sin födelsedag, tur det!! Nu ska jag och mitt svullna öga se ett par avsnitt av True Blood innan läggdags. Håller alla tummar och tår att jag har mer tur imorgon än vad jag haft igår och idag!
 

Kommentera

Publiceras ej