Om andra helger brukar gå snabbt så har den här helgen gått dubbelt så snabbt. Nu är jag på bussen påväg tillbaka till New York efter att ha haft en riktigt bra helg i Boston!

I fredags lämnade bussen Manhattan 7.30pm. Ca fyra timmar senare var jag framme i Boston. Där hämtade My upp mig med bil och vi åkte hem till henne åh pratade halva natten innan vi somnade till ett avsnitt av Vänner.
 Klockan ringde halv 10 på lördagen. Tog en varsin kaffe hemma innan vi tog taxi och tåg in till Boston där resten av dagen spenderades. Brunch och strosa runt på Bostons gator blev vår lördags eftermiddag. Strax efter fyra åkte vi tillbaka hem till My då hon behövde jobba ett par timmar på kvällen. Hängde lite med hennes värdbarn, gjorde middag och umgicks. Blev en riktig myskväll med popcorn och film! Var ingen ide att ge sig ut i -15 graders kyla igen sen på kvällen.. Men en härlig dag blev det trots kylan!











Idag klev vi upp runt nio. Gjorde oss i ordning och åkte strax efter 11 in till Boston igen med bil. Där åt vi fyra rätters brunch uppe i en av de högsta byggnaderna i Boston! Helt fantastisk utsikt och grymt god mat, samtidigt spelades det live-musik i bakgrunden. Vid sånna tillfällen mår man nästan för bra!! 
 Tog bilen sen till vattnet för att kika på Bostons skyline som avslutning på helgen. 











Underbart att kunna åka iväg såhär och hitta på annat vissa helger med! Sjunde delstaten jag besökt nu under mina snart tio månader här i USA. Tre till kommer jag lyckas besöka under resemånaden, så om allt går som det ska kommer jag ha lyckats besöka tio delstater när mitt år är slut. Vilken resa!

2 kommentarer

Ida

02 Feb 2015 13:24

Hej! Nu har jag snart läst igenom hela din blogg, haha! Ska till NYC på fredag för första gången, ska va där 6 dgr :) Googlade såklart på bloggar och hittade din, som för övrigt är sjukt bra!
Jag tänkte bara fråga dig, som är på plats, hur vädret är där nu? Blir sjukt förvirrad med snöstormar osv. Kollar alla möjliga väderappar och det verkar vara väldigt varierande väder där! Man vet inte om man ska ta lilla bomullskappan eller tjocka dunjackan.
Vore väldigt tacksam för svar så jag vet hur jag ska packa väskan! :D Tack för en superblogg som jag verkligen tänker fortsätta följa!

Svar: Hej! Va kul att du gillar bloggen och ska till New York! :) när jag kikar ut genom fönstret just nu så regnar det och ligger snö på marken, eller snarare slask.. Inte nå kul väder alls! Det varierar jättemycket och kan vara -12 ena dagen och andra dagen vara plusgrader. Jag kör på min vinterjacka och dem fungerar i alla väder härborta, skulle jag köra på om jag vore du om det kommer fler snöoväder snart! :) hoppas du får en grym resa och förälskar dig i New York som jag gjort, kram
Kajsa Hedman

Ida

04 Feb 2015 15:11

TACK för svaret! :) Det får nog bli vinterjackan. Med tanke på bilderna du la upp i det senaste inlägget!
Resfebern är inte att leka med just nu! Ska bli så kul! Ser du två förvirrade blondiner så är det jag och morsan! ;) Haha.
Keep ut the good work, ska bli kul att följa din roadtrip sen! :) Kram!

Kommentera

Publiceras ej