Fått för mig att det är torsdag idag hela dagen för att det känns som att det är helg snart, och egentligen är det ju det med eftersom jag är ledig torsdag till söndag! Hade så gärna åkt iväg över helgen till någon annan delstat som exempelvis Boston eller Chicago, men andra jobbar ju så fick inte ihop det tyvärr. Boston blir det i mitten av November istället och Chicago får jag se hur det blir med! 

Har haft två kanon träningsdagar nu i början på veckan iaf! Igår gick jag ut och sprang i en timme i central park utan att powerwalka en enda gång och idag körde jag stenhårt på gymmet. Känns som att min kondition är nästan lika bra nu som den var när jag spelade fotboll för några år sen, älskart!
 När jag var påväg till central park igår så gick jag i min egna lilla värld och hade Greyhound - Swedish house mafia i öronen. Ser något i ögonvrån men reagerar inte förrän det är en man som nästan hoppar på mig och skriker i mitt öra någonting jag inte hörde. Jag blev livrädd och hoppade bort ifrån honom och tittade mig omkring, alla tittade verkligen på mig och flera kom fram och frågade om jag var okej! Jag var okej bara chockad, från ingenstans hoppade han emot mig och skrek på mig.. Så från och med nu så måste jag vara uppmärksam på vilka som är omkring mig i den här staden. Denna stad är underbar på många sätt men när det bor 9 miljoner människor på en ganska liten yta så är antalet puckon rätt stort också.. 

Men till något mer positivt: helt sjukt att jag närmar mig ett halvår härborta och att det bara är 31 dagar tills min fina familj kommer och hälsar på!! Tjohooo! ;)

Något annat som gör en riktigt glad om dagarna är den här lillkillen som alltid är lika överlycklig när jag hämtar honom från skolan, sötisen!



3 kommentarer

Camilla

24 Sep 2014 14:44

Hej! Vilken biograf är det som har de sköna stolarna? Är i New York och tänkte gå på bio och din blogg kom upp när jag gogglade! Tacksam för svar! Med vänlig hälsning, Camilla

Svar: Hej! Den heter AMC och ligger på 84th n Broadway på Upper West Side! Superenkelt att hitta dit :) mvh, Kajsa
Kajsa Hedman

Sandra

24 Sep 2014 20:33

Hej!

Jag funderar själv på att åka som av pair till USA och känner att jag har ca 100 000 frågor haha! Finns det nån möjlighet att jag skulle kunna få kontakta dig via mail för att ställa lite frågor? Skulle bli så extremt tacksam! Jag ska ha möte med cultural av pair här i oktober. Läste att du använde dom också!
Tusen tack och ditt liv i NYC ser helt fantastiskt ut!!
Hälsningar, Sandra

Svar: Hej! Va kul att du också vill åka som aupair :D självklart, min mail är: [email protected] bara att fråga på! :)
Kajsa Hedman

Julia

25 Sep 2014 18:55

Hej!
Har läst din blogg ett tag nu och måste bara säga att det är så himla kul att läsa om ditt liv i min absoluta favoritstad!

Om lite drygt en vecka ska jag tillbaka till New York för en massa shopping och andra aktiviteter. Har därför en liten fråga, hur är vädret just nu ungefär? Tittar jag på väderleken ser det rätt varmt ut?
Kram

Svar: Hej! Va kul att du gillar bloggen :D jag klär mig i höstkläder nu och kör på skinnjackan, den kan man ju ta av sig med om man blir för varm. Vissa morgnar och kvällar har varit riktigt kalla så klä dig för höstväder så blir det nog kanon :)
Kajsa Hedman

Kommentera

Publiceras ej