Så himla mysigt nu när affärer har börjat med julpyntningen och man påminns om att julen närmar sig. Kan bara tänka mig hur staden kommer se ut sen när julen är här! Så december går gärna komma snabbare ;) 

Haft en kanonhelg. I fredags blev det bio med Julia på Upper East, vi såg Beyond Lights som var en riktigt bra film. Hemma runt ett tiden och fick sova ut på lördagen, såå skönt. Började lördagen med ett skypesamtal med mamma och pappa, sen gjorde jag mig iordning och träffade Eva för en brunch på Upper East. Därefter åkte vi downtown, åt middag på en thairestaurang, köpte lite spontant biljetter till en Knicksmatch som vi sen gick på igår, sen fick lördagskvällen bli en biokväll till haha. Såg denna gång filmen: Interstellar som var riktigt bra den med! 
 Söndagen började med en frukost på Starbucks, därefter gick jag och Eva till en sportbutik och köpte oss en varsin Knickströja och sen begav vi oss till Madison Square garden. Riktigt bra match där Knicks vann! Hände någonting hela tiden under matchen och i pauserna bjöds det på rolig underhållning, så NBA-match är garanterat något jag rekommenderar att gå på! Hockey och basket har varit riktigt kul att gå på. 








Tog en sväng till svenska godisbutiken för att kika på julskyltningen igår med och om de fått in nå nya svenska grejer. Glögg, julmust, pepparkakor fanns att köpa! Så roligt att gå till den svenska godisbutiken för man stöter alltid på andra svenskar där med.


Efteråt gick vi förbi Vänner-huset!! Dock hade det varit ännu coolare om det faktiskt var där de spelade in serien, men för er som inte visste det spelades vänner in i Kalifornien.. 


Idag vaknade jag upp hur trött som helst och är inte ett dugg sugen på att bege mig ned till gymmet. Var inställd på en springrunda men med regn ute och starka vindar känns inte det så lockande... Får se om jag piggnar på mig snart ;) den här veckan är förövrigt en kortvecka då jag åker på kurs på fredag igen! Skönt att ha alla credits klara på söndag. Håller tummarna för att den här veckan går snabbt :) 



Kommentera

Publiceras ej