Vädret här borta kan verkligen variera helt galet från dag till dag. För en vecka sen behövde man vantar och mössa för att det var så kallt, nu blir det för varmt med jacka på.. Det får gärna bli lite kallare nu faktiskt, längtar tills vinterjackan åker på för då vet man iaf hur man ska klä sig, nu är det omöjligt att veta hur mycket kläder man behöver när man går ut!
 Igår var iaf lillkillen ledig från skolan, så då tog vi en taxi till skridskoåkningsrinken i Central park! Vädret var helt fantastiskt och vi hade superkul, kändes konstigt att åka skridskor när det var så pass varmt ute. Tog en promenad tillbaka hemåt sen, var helt klart en bättre arbetsdag trots att jag jobbade 10 timmar. På kvällen sen gick jag och Mallan ut och åt middag på en restaurang i närheten av oss, mysigt!





Idag begav jag mig ut på en springrunda i 45 min efter första jobbpasset, gjorde mig sen i ordning för att åka över till west side och säga hejdå till Jonna som nu är klar med sitt aupair-år. Kommer bli tomt utan henne här! Det är det som är det jobbigaste med det här året tycker jag, alla avsked. Är det inte familjen och vännerna hemma i Sverige man tar avsked ifrån så är det vännerna man får härborta när ens år är slut... Vi får se till att ses i Sverige sen när jag kommer hem!



Imorn blir det gymmet på morgonen sen beger jag mig downtown och till frisören där jag ska slinga håret och klippa lite kortare, spännande :) 

Kommentera

Publiceras ej