Känns som att det var igår jag skrev att "när tisdagen är över så är det snart helg".. Yes här går det undan! Men samtidigt känns allt så långt ifrån just nu. Pratar med en annan au pair som heter Cajsa (väldigt fint namn) som också ska bo i New York som hade fått sina flygtider idag och ska på ambassaden på måndag som jag egentligen skulle gått jag med, nu blir det ju 3 mars istället. Är såååå avundsjuk just nu och önskar verkligen att tiden kan gå ännu snabbare!!! :D
 En del av mig är ändå tacksam för att det är ett tag kvar, för det är en sjukt massa saker att göra innan jag ska åka! Satt med alla papper idag och läste igenom åh insåg att det var ännu en sak jag inte hade fått skickat hem till mig ifrån CC som jag direkt ringde dem om och bad om att de skulle skicka det till mig. Det är "Pre-departure" boken som man skulle fått i samband med att man fick alla papper för visumansökan, men hade inte fått den heller.. Ringde dem ju för ca. 2 veckor sen och frågade vad "Au pair handbook" var för något vilket även det visade sig vara nått de inte hade skickat till mig.. Vilken j*vla tur att man dubbelkollar hela tiden med andra aupairer och att man kan kika på andra bloggar för att se så att man fått hem allt som behövs! Kontrollfreaket i mig är ju en aning nojjig över om det är något mer de glömt skicka till mig... Aja det löser sig säkert tillslut!
 
Idag har jag betalat in två saker:
- Avbeställningsskyddet på 395:-
- Avgiften för polisregisterutdraget 192:-
 
Har fyllt i polisregisterbegäran + lagt i en kopia på mitt pass nu och lagt det på lådan så om ca två veckor får jag detta hemskickat och är det jag ska ha med mig till förberedelsemötet samma dag som besöket på ambassaden! 
 Har dock fortfarande inte hittat mina slutbetyg, gaaahh.. Fanns inte nere i förrådet i källaren vilket innebär att de måste försvunnit i flytten när jag flyttade tillbaka till päronen igen. Alla mina kartonger är ute hos min farmor som bor vid Arlanda, så får bli en sväng dit någon dag för att leta igenom alla kartonger.. Herregud vilket strul haha.. Får försöka komma på om det är något mer jag behöver ifrån dem lådorna nu, förvånar mig inte! 
 
Från det ena till det andra. Nu ska jag iväg på brorsans hockeymatch! Han ska nämligen möta flickvännens hockeylag då hon spelar med grabbar så ska bli riktigt kul att se dem båda spela samtidigt! Ska agera fotograf på läktaren med och försöka få bild på dem båda samtidigt! ;)
 
 

Kommentera

Publiceras ej