Kan inte förstå att det nu är mars och att jag är inne på den 11e månaden som aupair? Jag kan till och med säga att nästa månad flyttar jag hem till Sverige igen! Har dessutom grymma veckor nu framför mig. Två Sverigebesök, flytta till egen lägenhet i 10 dagar och sen två veckor på västkusten! Fasiken va jag längtar. Första sverigebesöket får jag imorn fram tills på söndag när mamma, mormor och min moster kommer på besök!! Ska bli så himla roligt! 
 Det som även blir perfekt nu när jag får besök så nära inpå resemånaden är att jag kan skicka med en hel del saker hem med mina föräldrar! Så har faktiskt redan börjat sortera lite och packat ned kläder i påsar som jag vet att jag klarar mig utan de sista veckorna i New York och på resemånaden. Trots tre kassar fullproppade ned kläder så känns det som att garderoben fortfarande är full? Hur ska jag lyckas att packa ned ett års kläder i endast en resväska och en kabinväska? Haha detta ska bli intressant... 
 Eftersom jag flyger till Sverige från San Fransisco kommer jag ha med mig allt på resemånaden och därför vill jag bara ha en resväska! Många klarar sig inte på en när de åker hem efter ett år i USA, men jag ska fasiken lyckas och med hjälp från föräldrarna som tar hem en del så tror jag att jag kan lyckas! Haha är man envis så är man, det här löser sig.


Nu har jag även påbörjat mitt lilla projekt som är min avskedspresent till min värdfamilj! Kommer ta ett tag att pyssla med, ett års minnen ska pysslas ihop så ni förstår kanske att jag har en del att pyssla med nu utöver besök från Sverige de sista veckorna ;) jag älskar att ha mycket att göra så humöret är på topp! 

Tisdag idag och jag hade sovmorgon. Förkylningen är helt borta och jag mår kanon igen. Låter bli att träna för säkerhetsskull den här veckan dock och får ta igen det nästa vecka istället! Idag sov jag iaf ut, sen tog jag Crosstown bussen över till west side och brunchade med en ny svensk Au Pair! Supertrevlig tjej verkligen! Jag gav så mycket pepptalk och tips som jag bara kunde och visade henne ett av favorit brunchställena samt turistade lite i Central Park! Alltid kul att vara den som nu är rutinerad och hittar istortsätt över hela Manhattan utan nå problem. 
 Vid halv tre hämtade jag upp lillkillen och hans klasskompis så gick vi hem till oss för en Playdate. Jobbade fram till 7 och sen har jag pysslat lite på rummet resten av kvällen. 

Nu när jag får besök av familjen de närmsta dagarna kan jag inte lova en bra uppdatering! Instagram brukar jag vara flitig med att uppdatera när jag hittar på nå skoj, där hittar ni mig som: Hedmans 

Ha det bra sålänge så hörs vi snart! 

Imorn får jag krama om mamy igen, iiih <3




2 kommentarer

Anonym

04 Mar 2015 06:39

Yes❤️ Nu kommer vi👍 ses snart, kram mamma❤️

Evelina V

04 Mar 2015 23:02

Hej!! Du har en väldigt inspirerande och fin blogg!!
Jag ska åka som Au Pair till sommaren och undrar hur dina dagar ser ut med dina värdbarn? Har du ledigt någon gång under dagen eller är du med dem från morgon tills föräldrarna kommer hem? Vad är det bästa/sämsta med att vara Au Pair?

Svar: Hej! Tack så mycket :) jobbar en halvtimme på morgonen sen är jag ledig sju timmar tills jah börjar jobba igen. Jobbar kanske fem timmar sen på kvällen :) bästa är själva upplevelsen att bo i ett annat land och att man lär sig så sjuuukt mycket! Inte bara om sig själv utan allt överhuvudtaget, man växer såå mycket som person. sämsta är nog att man bor på jobbet! :) lycka till på ditt aupair-år! Du har ett riktigt äventyr framför dig. Kram
Kajsa Hedman

Kommentera

Publiceras ej