Kan inte förstå att det gått 11 månader sedan jag flyttade till USA och New York! 14 mars idag och mindre än en månad kvar tills jag åker till Kalifornien i två veckor, och ungefär 6 veckor kvar tills jag flyttar tillbaka till Sverige igen. Det är ju helgerna som varit grymma verkligen hela året och det är nu under helgerna jag inser hur mycket jag kommer sakna den här staden sen!! 

Fick öppna brev nr 11 med där mamma och pappa hade skrivit peppande ord. Tips till er blivande aupairer att skriva månadsbrev till er själva som pepp under året!

Igår jobbade jag som vanligt och gav mig ut på en springrunda i central park innan lunch. Sprang en mil igår och den här gången försökte jag förbättra min tid sen förra gången jag sprang! Sprang milen igår på 59 minuter vilket är ungefär 7 minuter bättre än sist jag tog tid! Grymt bra. Målet är att klara milen på runt 55 minuter iaf på loppet Kungsholmen runt den 9 maj i Stockholm som jag också signat upp mig för som lite test inför halvmaran i höst! 
 På kvällen sen åkte jag över till Upper West side och hade en mysigkväll hos Linda med två andra svenska tjejer med. Åt tacos och marabou och hade hur trevlig kväll som helst!


Imorse ställde jag klockan på strax efter nio för att gå upp och göra mig iordning för en dag på stan. Först hade jag frisörtid där jag färgade utväxten och gjorde slingor, blev supernöjd! Och sen mötte jag upp Linda och Linn för en brunch på Five Napkins vid Union Square.


Shoppade lite och promenerade runt på New Yorks gator därefter. Vid 6-tiden gick vi uppåt till Times' Square och gick på bio. Vi såg filmen: Run all night med Liam Neeson och svensken Joel Kinnaman! GRYM film som utspelas i New York med, den måste ni se! Joel spelade sjukt bra dessutom.




Imorn blir det först ett skypesamtal med en saknad person hemma innan det blir en brunch på favvostället på Upper East med Linda. Ska möta upp några andra svenska tjejer efter det med, sen får vi se vad söndagen har att bjuda på! 

Hoppas ni får en grym helg ni med. Hörs snart!

1 kommentarer

Annika

15 Mar 2015 11:02

Mumsigt :D

Kommentera

Publiceras ej