Måndagmorgon och jag står i matbutiken för att bunkra upp inför snöovädret som ska dra in över New York imorgon. Vanligtvis är det ingen kö alls i butiken, nu är köerna hur långa som helst för att folk köper allt de behöver inför de närmsta dagarna haha. Tydligen ska det vara en snöstorm imorgon bara, så det ska vara lugnt på onsdag men folk laddar upp som att vi ska vara instängda i en månad! Lite komiskt, men jag hakar på amerikanerna och köper det jag behöver för veckan med ;) 
 




Helgen då!! Minst lika bra som vanligt om inte snäppet bättre. Fredagen jobbade jag fram till sju på kvällen. Åkte ned till midtown och till Julias hotell som låg precis vid Empire State building och njöt av att det äntligen var helg. Halvtimme senare kom Ellen till hotellrummet med och vi bestämde oss för att testa en av de stora biograferna på Times' Square! Såg nya filmen The boy next door med Jennifer Lopez och jag gillade den, älskar thrillers. Sedan gick vi tillbaka till hotellet och jag sov även kvar där. Hotellnatt i midtown tackar man inte nej till. Utvilad och glad vaknade jag på lördagsmorgonen. Gjorde mig iordning för att möta upp Ellen igen för en brunch några blocks ifrån. Därefter mötte jag upp Gabbi och vi åkte tillsammans ut till henne i Brooklyn där hennes pojkvän hade fixat käk till oss. Lite vin senare fortsatte vi kvällen hemma hos Luc's polare några gator ifrån där Gabbi bor, sen gick vi vidare till deras favoritbar och hade en grym kväll!!
 Sov kvar i Brooklyn och vaknade upp morgonen efteråt av att Gabbi står och gör svenska pannkakor, vilken lyx. Åkte hemåt strax efter tolv tiden och fräschade upp mig. Åkte sen ned till midtown och lunchade med Eva och sen blev det bio igen på Times' square! Denna gång såg vi Blackhat som också var en bra film. Riktigt händelserik och grym helg!
 













Kommentera

Publiceras ej