Fick ett önskemål för ett par dagar sen att göra en Must do list med 15 saker som jag tycker att man måste göra när man besöker New York! Tyckte det lät som en rolig idé så här har ni mina tips på att göra när ni besöker New York:
 

✯Top of the rock

✯Promenera över Brooklyn Bridge till Brooklyn Bridge Park

✯Broadwayshow vid Times Square

✯9/11 Memorial & muséeumet

✯ Promenera i Central Park

 

✯ Empire State Building i solnedgången

✯ The View - restaurang vid Times Square

✯Five Napkin Burger - restaurang

✯NHL eller NBA-match i Madison Square Garden

✯Shoppa på Macy´s vid 34th street

 

✯Besök SoHo för bästa shoppingen

✯Little Italy & China Town

✯Promenera bland husen nere i East/West village

✯Båttur runt Manhattan 

✯ 16 Handles för Frozen Yoghurt

✯Besök Grand Central

 
Blev 16 saker istället men dessa skulle jag säga är ett måste att göra när man är i New York. Allt detta hinner man nog inte göra under endast en weekend, men finns en hel del att göra i den här staden! Vill man gå till en nattklubb tycker jag Lavo och Marquee är de bästa klubbarna. Vill man köra en barrunda skulle jag rekommendera att åka downtown och ned till East Village för där finns det barer på varenda gata. Restauranger finns det överallt med!
 
Ett annat tips är att skaffa "Yelp" - appen på telefonen när ni åker hit. Vet inte om den appen finns i Sverige med? Men i den appen iaf kan du skriva in det du söker, exempelvis: Thairestaurang, muséeum, biograf osv. så visar appen massa olika förslag på vad du nu sökte som ligger i närheten av där du befinner dig och även en färdbeskrivning dit. Krävs ju dock internet för detta, men alla Starbucks har Wi-Fi och Starbucks finns det nästan i varje hörn på Manhattan. Som sagt, finns massor av annat kul att hitta på i den här staden! Räkna med att ni kommer promenera mycket också så rätt skor är helt klart ett tips med.. Tror aldrig jag har promenerat så mycket som jag gjort det senaste året överallt, finns alltid något spännande att titta på!
 
Det är ett måste bara att besöka New York.
 

2 kommentarer

Anonym

24 Feb 2015 16:57

Perfekt! Då har du listan klar tills jag kommer! 👍 😊 /veronica

Svar: Självklart och en privat guide med,vilken lyx för er! ;) En vecka kvar bara! wiiie! kram <3
Kajsa Hedman

Daniella 🌙

25 Feb 2015 22:48

New York ar verkligen drommen!

Kommentera

Publiceras ej