Idag är det den 7 oktober och en vecka kvar tills jag har bott på Manhattan i New York i ett halvår. Halva tiden av mitt år här har snart gått och tänker jag tillbaka på mina första månader känns det som att det var minst ett år sen för det har hänt så mycket och jag har växt så jäkla mycket på dessa månader! Samtidigt kan jag inte fatta att snart börjar nedräkningen och att faktiskt halva tiden har gått. Jag är inte färdig med New York ännu så känns jäkligt bra att ha ett halvår till och sen komma hem till Sverige i maj! Blir perfekt. Så med tanke på att jag varit här i ett halvår nästa tisdag så tänkte jag uppdatera er om vad jag hunnit bocka av på min bucket list och även uppdatera den lite!
 
Bucket List:
 
✓ ☆ Shoppa i New York City 
✓ ☆ Träna i Central Park
✓ ☆ Picknick i Central Park
✓ ☆ Åka gul taxi i NYC
☆ Gå på en New York Rangers match (27 oktober har jag och mina föräldrar biljetter till en NYR match!)
☆ Gå på College i New York (Kommer att ta två helgkurser istället för att gå på ett college på Manhattan)
✓ ☆ Fira min 21 årsdag i USA
✓ ☆ Gå på ett college party
☆ Se en amerikansk fotbollsmatch 
✓ ☆ Gå på en amerikansk dejt
✓ ☆ Åka till Miami, Florida
☆ Åka till Los Angeles, San Fransisco & Orange County i Kalifornien (Resemånaden i april så kör jag västkusten!)
☆ Åka till Las Vegas (Resemånaden!)
☆ Åka till Boston (Mitten av November åker jag och hälsar på Elise som bor i Boston)
☆ Se Grand Canyon (Resemånaden!)
☆ Fira nyår i NYC
☆ Åka på en roadtrip
✓ ☆ Se/träffa en kändis
☆ Fira jul i New York (Julafton kommer inte att firas här, men mer om det senare!)
✓ ☆ Få vänner för livet
✓ ☆ Bli grym på engelska
☆ Fira amerikanska högtider, Thanksgiving, 4th of July, Halloween osv. (4th of July och påsken har jag firat hittills, men fler blir det!)
 
Har även hunnit med detta:
 
✓ ☆ Åka till Washington DC
✓ ☆ Åka till södra USA, Oklahoma
✓ ☆ Gå på festival i New York
✓ ☆ Gå på en Broadwayshow
✓ ☆ Se en baseballmatch på Yankees stadium
 
Ett halvår snart i New York har varit bland de bästa månaderna i mitt liv. Sista halvåret ska bli MINST lika bra!! 
 
 

3 kommentarer

Amanda

08 Oct 2014 19:19

Hej Kajsa!

Amanda heter jag.

Det är som såhär att jag befinner mig i New York nu, och förstår att du gör detsamma, det hade varit helt fantastiskt att kanske försöka träffas! Jag är här under två månader med huvudsyfte att få lära känna denna magiska stad och få träffa härliga människor och i den kategorin har jag förstått att du ingår i!

Hur ser vardagarna ut för dig? Jag läser en allmän engelska kurs för att få lov att vara här så pass länge och två flugor i en smäll - varför inte förbättra engelskan grammatiks liksom. Jag har i alla fall väldigt mycket fritid och kan ses i stort sätt när som!

Kram

Anna, New York – My Bite of the Big Apple

01 Feb 2015 22:02

Vad mycket du hunnit med! Vad härligt att bo där ett år som au pair. Själv reser jag till NYC så ofta jag kan.

Här är mina 35 måsten jag brukar rekommendera andra att göra i New York: http://www.newyorkmybite.com/2014/03/35-masten-saker-du-inte-far-missa-i-new.html

Anna, New York – My Bite of the Big Apple

01 Feb 2015 22:02

Vad mycket du hunnit med! Vad härligt att bo där ett år som au pair. Själv reser jag till NYC så ofta jag kan.

Här är mina 35 måsten jag brukar rekommendera andra att göra i New York: http://www.newyorkmybite.com/2014/03/35-masten-saker-du-inte-far-missa-i-new.html

Kommentera

Publiceras ej