Onsdagen är över redan och imorn är det äntligen torsdag och dagen då min mormor och hennes man kommer!!! Ska bli så himla roligt att få träffa dem igen efter ett halvår. Sen på fredag kommer resten av gänget, mamma, pappa, min bästavän och hennes mamma! Äntligen. Ska bli kul att få visa dem mitt liv härborta och få turista massor med dem med, nu håller jag bara tummarna för bra väder för idag har det regnat hela dagen...
 Idag efter första jobbtimmen åkte jag ned till Brooklyn Bridge, eller snarare området intill bron, för att fixa mitt Social Security Number. Ett halvår senare.. Haha. Behövde det för att kunna betala skatten i slutet av mitt år så nu ska kortet komma om ca 4 veckor på posten. När det var klart tog jag subwayn tillbaka upp till upper East och mötte upp Jonna och Julia på ett supermysigt café som heter Alice's Tea cup som bara ligger en aveny nedanför mig! Caféet är inspirerat av Alice i underlandet så inredningen och exempelvis tekopparna påminde om detta. Lyxade till det med nybakta scones, currysmörgåsar och dessert som brunch. Riktigt riktigt gott.




Blev däremot ingen träning idag, så imorn ska jag bege mig ut på en lång springrunda och bege mig till gymmet också för dit kommer jag inte att gå när jag har Sverigebesök. Det kommer däremot bli mycket promenader när jag ska visa dem runt på Manhattan! Åååh ska bli så himla roligt!! 

Kommer att jobba några timmar om dagarna medan jag har besök här, så alla lediga timmar kommer jag såklart spendera med min familj. Kommer slänga in bilder från vad vi hittar på om dagarna lite då och då, uppdatering kommer såklart men är jag seg kommer ni garanterat se bilder på min instagram: @Hedmans 

Älskade Upper East side 

1 kommentarer

Lisa

26 Oct 2014 12:53

Detta har inte något att göra med inlägget men måste fråga ändå! Om man ska åka till NY en längre tid/bo där - vilket område i staden skulle du välja att bo i? Kan inte du skriva lite om de olika områdena och vad du tycker om dem? :) kram! tack för en såå himla rolig blogg.

Kommentera

Publiceras ej