Det känns i kroppen att jag inte fått sova ut någonting på snart tre veckor. När jag hade besök från Sverige ställde jag klockan varje dag för att spendera så mycket tid som helst med dem, och den här helgen har också klockan ställts men för att jag var på kurs! Blev faktiskt förvånad över att kursen var rätt intressant och att vi hade roligt hela helgen. Kan även bero på att Mallan och Karin var med också! 

Slutade redan vid tre tiden i fredags. Då tog jag subwayn till Penn station där jag, mallan och Karin sen tog ett tåg ut till Long Island. Där missade vi bussen som skulle ta oss till skolan så fick bli en taxi istället! Det visade sig bli jäkligt lyckat för när vi väl kom fram till skolan så hade bussen med alla kursdeltagare precis kommit men vi tre som kom med taxi kom fram till incheckningen först och slapp stå ute i kylan i en kvart i kön som bildades med de som åkte buss.
 Sen väntade tre timmars lektioner på kvällen, idolmys i allrummet senare innan vi la oss. Tio timmars lektioner stod lördagen för men eftersom jag tycker marknadsföring är rätt intressant gick dagen snabbt! Vi fick varsina projekt i grupper och i uppgift att marknadsföra en produkt i grupp nu idag för hela gruppen. Gick superbra och nu har jag läst mina första tre credits! 

Campuset vi bodde på var faktiskt jättemysigt område och kul att få ha bott på ett college över helgen. Riktiga elever som bor där hela året var även där under dagarna, var också kul ;) 

Idag var vi tillbaka på Manhattan vid tre tiden. Shoppade nya träningskläder och gick sedan på bio med Malin och Karin för att avsluta helgen. Om två veckor ska jag tillbaka till long Island university för att ta mina sista credits, riktigt skönt att få plugget överstökat nu inom två veckor!

Längtar tills imorgonbitti när jag får testa mina nya träningsbyxor, sport-bh och vindjacka när jag ska ut och springa i central park, måste ändå va det bästa med måndagar att man alltid känner sig lite extra taggad inför träningen då ;) nu däremot längtar jag tills jag får sova!



Vi fick i uppgift att marknadsföra en hårsalong för djur, haha.. Jag fick ta på mig att rita vår poster, söt va? 

Fick åka skolbuss till tågstationen idag.



1 kommentarer

Daniella 🌙

10 Nov 2014 08:40

är det college credits eller uni credits ni läser? :D

Svar: Bra fråga! Det är jag osäker på faktiskt, jag har bara tänkt på om de räknas som credits som jag måste läsa enligt visumet för att få det gjort ;)
Kajsa Hedman

Kommentera

Publiceras ej