Har varit en vecka där jag hittat på någonting roligt varje dag med min värdfamilj och min värdmammas släktingar. Har varit riktigt mysigt! Speciellt thanksgiving day. Vi åkte redan vid 9 igår på morgonen över till West side för att vi var hembjudna till min värdmammas kompis. En superfin lägenhet med utsikt mot Central park. Perfekt utsikt över Thanksgiving paraden med, så vi slapp stå och frysa och trängas med alla människor som kom in till Manhattan för att se paraden igår! Bjöds på brunch där med så vi hade en jättetrevlig förmiddag. Därefter promenerade vi tillbaka till East side och hem till oss för att börja förbereda inför Thanksgiving middagen. Vid två tiden kom Jossan, förra aupairen i min värdfamilj som också är svensk, över till oss då hon också skulle fira Thanksgiving med oss! Hon valde att plugga här efter sitt år så hon kommer och hälsar på ibland med. Hade en riktigt mysigkväll allihopa!











Idag fick jag sovmorgon och ledigt från jobb på för- och eftermiddagen. Vid tolv tiden begav jag mig ut och sprang en timme, blev exakt en mil. Därefter gick jag ned till gymmet och körde styrka med, helt otroligt vilken kondition och bra muskler jag har nu! Men än är jag inte där jag vill vara, men kul att se resultat.
 Efteråt promenerade jag ned till Mallan och åt lunch/middag. Vi köpte med oss en varsin sallad och var hos henne ett par timmar innan jag behövde promenera tillbaka hemåt för att jag började jobba vid sex ikväll. Erbjöd mig att jobba några timmar ikväll för att mina värdföräldrar ska få lite egentid och kunna umgås bara de vuxna ihop över en middag, så tar hand om fyra barn för stunden. Det är fredag och movienight så kan inte påstå att det är nå jobbigt, snarare skönt!


Imorgon ska jag med värdfamiljen på en konsert/julshow på förmiddagen! Ska bli roligt. Sen blir det hemåt och göra iordning sig för att sen bege mig bort till Mallan och umgås med henne hennes sista helg här i New York, blä ångest, men ska göra sista helgen riktigt bra iaf!!  Blir tacos och lite förfest innan utgång, känns som att det blir en bra helg. Hoppas ni får en jättebra helg ni med!! 

Kommentera

Publiceras ej