Börjar närma sig nu att jag snart varit här en tredjedel av tiden. Har varit här i tre och en halvmånad och det känns nästan ibland som ett helt annat liv när jag tänker tillbaka på tiden innan jag åkte hit! Har hänt så himla mycket sen dess, lärt mig så mycket nya saker, skapat massa nya relationer, förbättrat min engelska enormt mycket redan och startat upp ett helt nytt liv på egen hand på Manhattan. Jag känner mig mycket modigare, starkare och stabilare nu än innan jag åkte! Jag har gått helt rätt väg och jag behövde den här resan verkligen. Att tre och en halvmånad gett mig så mycket gör att jag kan bara tänka mig hur mycket jag kommer ha växt som person när jag åker tillbaka till Sverige igen med minnen för livet.
 
Nu är det inte jag längre som är den nya aupairen utan det har kommit massor av aupairer efter mig och idag träffade jag Ebba som är en ny svensk aupair här på Manhattan! Jätteroligt att få vara den nu som ger tips och får visa runt! Vi tog en picknick i Central Park och sen en promenad runt i parken efter det. Himla go tjej och dalmålen fick mig nästan att känna mig hemma på vårt landställe i Dalarna haha. 
 Fick dagens träning gjord med innan picknicken. 1 timma och 15 min nere på gymmet, och nu börjar jag känna resultaten. Fått bättre kondition och blivit starkare av att träna fem gånger i veckan redan, och jag är taggad på att hålla i det här och göra det till min vardag härborta! Så får jag ha fuskdagar på helgerna istället ;) Kommer bli kanon. Nu blir det ett par avsnitt av One Tree Hill innan läggdags!
 
 

2 kommentarer

emma

31 Jul 2014 11:57

Hej jag undrar ifall Ebba som var den nya au pair har någon blogg? :)

Amelia

31 Jul 2014 17:21

Hej! Jag ska åka som au pair om ca 3 veckor och tänkte om vi skulle länka varann på varandras bloggar? :)
Ha en grym dag!

Kommentera

Publiceras ej