Om ett dygn sitter jag på planet och ska bara om ett par timmar mellanlanda på Island innan jag går på nästa plan som tar mig hem till Sverige. Jag måste erkänna att jag är nervös. Inte bara för att jag är flygrädd, utan också för att jag ska efter åtta månader härborta få åka hem och träffa mina fina och hamna på svensk mark igen! Sen är jag lite lätt stressad också för att jag ska hinna med så mycket under den här veckan. Men det löser sig, och jag ska njuta som bara den av att få fira jul i Sverige och umgås med mina närmsta igen. Som jag har längtat!!!

Väskorna är i stort sätt färdigpackade, bara necessären kvar som jag packar i imorgon.. Tippar på att min väska väger mer än 23kg med på grund av alla julklappar haha, och har även försökt få hem lite grejer som jag ska lämna kvar hemma med.


Den här veckan har pojkarna varit så himla hjälpsamma och snälla. Det är ju "mini-julafton" för dem imorgon när de ska få alla mina julklappar, så har nog varit den lättaste veckan hittills på grund av att det haha. Skönt! Och inte nog med det, nu har jag äntligen semester med!!!! Kommer, trots efter en lätt vecka, vid ett perfekt tillfälle. Det här behövde verkligen jag.

Idag hade jag en mysdag med pojkarna där vi dekorerade pepparkakshus och hade filmkväll. 



Minsta pojken var mest stolt över sina egengjorda gingerbread cookies haha. Tveksam på hur dessa smakar.. Svenska pepparkakor som mormor tog med sig när hon var på besök iaf var populärt.



Var ute och körde sista träningspasset innan semestern idag med på morgonen. Sprang milen i Central park och avslutade på gymmet. När jag sprang i parken så levde jag mig in i situationen där jag om några månader  bara har en dag kvar att bo på Manhattan och tänkte att en dag så är allt det här över och jag har istället packat ihop alla mina saker för att lämna lägenheten för gott, och gud vilken ångest jag fick!!! Det är hur underbart som helst att jag får en semestervecka hemma i Sverige över jul för fan vad jag saknar alla hemma nu, men jag är inte klar med att bo i New York så känns även spännande att få komma tillbaka hit igen och fortsätta mitt liv här i tre månader till och sen avsluta mitt år med en resa till västkusten. 

Nu ska jag försöka sova. Imorgon blir det en prommis med Julia på morgonen innan frukost, packa det sista efteråt, äta lunch med värdfamiljen och ha en mini-julafton. Sedan vid 4pm, 22 svensktid, åker jag till JFK! Äntligen. Ha det bra sålänge!!


Kommentera

Publiceras ej