Kom precis hem ifrån mitt näst sista aupair-möte. Var på starbucks några blocks ifrån mig tillsammans med andra aupairer som bor på Upper East Side. Nästa aupair-möte kommer jag följa med min värdfamiljs nya aupair till mötet för att introducera henne för aupairerna på UES och våran LCC (mentor). Jag har tre veckor kvar i lägenheten innan jag behöver flytta ut så att den nya aupairen kan få flytta in i rummet när hon kommer. Har en heeel del att sortera och slänga innan jag flyttar ut den 2 april, men känns ändå som att jag behöver det mesta fortfarande så det får vänta nån vecka till.
 
Idag jobbade som vanligt en halvtimme på morgonen, sen åt jag frukost i lugn och ro framför några avsnitt av Vampire Diaries innan jag snörade på mig springskorna och begav mig ut i Central Park och sprang 8km. 
 Nu när mitt aupair-år snart är över så behöver jag nya utmaningar. Jag kommer ansöka till Stockholms Universitet på måndag och utbilda mig till låg- och mellanstadielärare i höst! Sen fick jag en galen idé idag att jag vill springa ett halvt marathon i höst, så idag ansökte jag till Stockholms Halvmarathon den 12 September! Ska bli så jäkla kul! Jag springer ju i stort sätt en mil en gång i veckan redan utan problem, så nu gäller det bara att öka tempot och distansen fram tills September så SKA jag klara av Halvmaran! 
 
Finns det något spännande och utmanande i mitt liv så är jag nöjd haha. Så jag är redo att komma hem till Sverige igen efter snart ett år i New York!
 
 
 
I eftermiddags hämtade jag upp pojkarna från skolan, och därefter tog vi en taxi ned till Central Park och skridskorinken där äldsta värdbarnet hade lektion idag. Imorgon ska vi dit igen då barnen har någon slags show för föräldrarna. Idag var det dessutom helt sjukt härligt vårväder! Blev en kofta och en väst bara när jag gick utomhus, helt galet för en vecka sedan var det svinkallt och vi höll på att frysa ihjäl härborta. Får se om värmen håller i sig!
 


Nu säger jag godnatt!

Kommentera

Publiceras ej