Just nu består mina vardagar av jobb, träning och en massa nedräkning. Om ett par månader kommer jag nog ångra mig att jag hela tiden gick runt och ville att tiden skulle gå ännu snabbare än vad den redan gör, men kan inte låta bli när jag har så mycket att se fram emot i april! Vill flytta till lägenheten värdfamiljen har hyrt till mig i tio dagar, vill till Kalifornien nu samtidigt som jag längtar hem till min familj och mina vänner hemma i Sverige. Tror det blir extra mycket när det är så pass nära! 23 dagar kvar tills jag flyttar ut ur lägenheten, alltså i princip bara tre veckor!! och 34 dagar tills jag och Othilia drar till LA, på roadtrip runt i Kalifornien och avslutar året i San Fransisco! April får gärna komma nu.
 

Men ska passa på att njuta av mina fem sista veckor som jag bor på Manhattan! Jag älskar New York, och bättre blir bara staden nu när våren börjar närma sig! 
 


Om det är något jag älskat med mitt schema så är det timmarna jag får för mig själv mellan 8.15am - 2.30pm varje dag! Då kan jag käka frukost i lugn och ro framför någon serie, träna, träffa vänner eller annat kul. Nu satsar jag på framförallt på träningen! Igår blev det 50 minuters springtur i Central Park och idag blev det Tabata Intervaller i lägenheten. Tabata intervaller är helt sjuuukt bra träning! Går ut på att köra exempelvis armhävningar i 20 sekunder och sedan vila i 10 sekunder och göra detta åtta gånger. Därefter byter man muskelgrupp till exempelvis ben och gör squats på lika sätt. Idag gjorde jag 15 omgångar av detta och det tog en och en halvtimme att göra det träningspasset! Var helt slut efteråt men fan så skönt det var. Efteråt blev det en kalkon och fetaost omelett och till middag en kycklingsallad. 
 


Mer än så händer inte just nu. Pysslar med avskedspresenten till värdfamiljen och försöker pricka av saker som jag måste fixa innan jag flyttar ut ur lägenheten den 2 april. Aupair-möte imorgonkväll och en springrunda i Central Park på förmiddagen väntar. Nu däremot ska jag sova! Godnatt.

2 kommentarer

Emilia

11 Mar 2015 13:58

Hejsan Kajsa! Jag är Emilia från AuPairCare, kontakta gärna mig på [email protected] så kan jag berätta mera om mitt ärende :)

ɑ n n i k ɑ

11 Mar 2015 16:13

Gott :D

Kommentera

Publiceras ej