Söndagkväll och ännu en helg är förbi! Har precis kikat på fredagens Let´s Dance avsnitt och lördagens final i melodifestivalen. Heeelt rätt låt vann i Melodifestivalen! Hejade på Måns så fort jag hörde hans låt, tror han har grymma chanser i Eurovision sen med. Hur som helst har jag haft en riktigt bra helg i vanlig ordning! Inte många helger kvar nu i New York tills jag åker till Kalifornien, bara fyra helger kvar varav nästa helg kommer jag spendera med min pappa och min faster som kommer på besök! Och har endast en "vanlig" helg kvar där jag fortfarande bor i värdfamiljens lägenhet innan jag flyttar ut. Galet!
 
Började söndagen med ett skypesamtal på ett par timmar innan jag mötte upp Linda på favorit brunchstället på Upper East Side och åt scramble eggs med bacon och en nybakt scones med, mums!
 

 
Därefter tog vi subwayn ned till SoHo där vi gick in i lite affärer och jag köpte bland annat ett par nya solglasögon! Mötte upp två andra svenska tjejer och gick förbi den svenska godisbutiken och Vänner-huset. Satte oss på en restaurang/café därefter och tog en varsin kaffe tills det var dags för alla att röra sig hemåt igen! Riktigt mysig helg. 
 



Denna jobbvecka kommer att se lite annorlunda ut än vanligtvis då äldsta värdbarnet har Springbreak och har camp istället för skola. Jag kommer därför jobba en timme extra på morgonen och ta honom till campet som ligger högt upp på Upper west side. Ska dra på mig träningskläderna och gå till central park direkt efter jag lämnat av äldsta värdbarnet på campet sen! Nu blir det hårdträning inför Kungsholmen runt loppet den 9 Maj och halvmaran i September, så taggad. Dessutom är det den 16 mars imorn och jag kan äntligen lägga in min ansökan till grundlärarutbildningen på Stockholms Universitet! Vill göra det så fort som möjligt så slipper jag tänka på det medan jag får besök från Sverige och ska flytta ut ur lägenheten. 
 
Börjar jobba 7.15 imorn så nu ska jag sova, godnatt! 
 

2 kommentarer

Anonym

16 Mar 2015 08:11

Hej, jag har bara en liten fråga, skulle vara jättegulligt om du svarade på den för jag funderar själv på att flytta till New York. Hur gammal är du och hur funkar det när du går ut på barer och klubbar? Med tanke på 21 års gränsen..

Svar: Hej! Jag är 21 år och fyller 22 i sommar. Jag hade två månader där jag var 20 bara när jag flyttade hit och jag gick ut då ändå med promoters och använde mitt riktiga ID då utan problem. Barerna är dock stenhårda med åldern och där behöver man vara 21 för att kunna komma in :) Men vet många som är under 21 och går ut hela tiden! Hoppas svaret hjälpte, och flyttar du till New York så flyttar du helt klart till en av världens bästa och häftigaste ställen! :)
Kajsa Hedman

Josefine

16 Mar 2015 22:15

Hejsan! Tänkte fråga vad brunchstället hette som ni gick till? Lät så gott med nybakade scones :)

Svar: Hej! Det heter Corner och ligger på 92nd and 3rd avenue :) supergott!!
Kajsa Hedman

Kommentera

Publiceras ej