Det var som jag trodde, en förkylning var på G och den här söndagen har jag istortsätt bara spenderat i sängen. Så himla segt, men vill inte vara sjuk när jag får Sverigebesök på onsdag så känns som ett klokt val att ha tagit det lugnt hela dagen idag. Gårdagen tog jag det mindre lugnt på trots att jag kände mig krasslig! Men det var min sista dag och kväll tillsammans med min pärla Eva så struntade totalt i min förkylning, jag ville hinna träffa henne. Hade en supermysig dag med henne där vi åt lunch/middag på Vapiano nere vid Union Square och pratade om allt mellan himmel och jord i flera timmar. Jag har känt Eva i ett års tid, men känns som att vi känt varann mycket längre än så! Rätt häftigt när man träffar människor som man klickar så bra med, kommer sakna henne jättemycket här i New York. Men är så glad för hennes skull med att hon får förlänga på Västkusten, som jag dessutom tror kommer passa henne ännu bättre ;) 
 
Eva och jag hann träffa varann tre gånger i Sverige innan vi flyttade hit. Tog sällskap till ambassaden och var lika taggade båda två inför vårt år i USA! Vi har umgåtts från de allra första veckorna under vårt år som aupairer tills de sista veckorna. Mitt år här i New York hade inte varit så bra som det varit utan henne. Ett år senare har vi helt klart skapat minnen för livet! <3 
 
Kryssning
 



New Jersey, Montclair
 
Yankees-match!
 
Coney Island
 
Evas 21-årsdag!
 
Ett antal filmer har vi sett på bio under året!  (Risig bild haha)
 
Utgångar i New York
 
Promenerade över Brooklyn Bridge till Brooklyn Bridge Park
 
Barhäng
 
Häng hemma hos mig
 
Electric zoo festival!
 














Sista kvällen tillsammans spenderade vi uppe på The View restaurant and lounge på ett rooftop på Times' Square och tog några drinkar tillsammans. Hur mysigt som helst! 







Vi pratade om minnen och allt vi gjort under årets gång. Hur mycket vi älskar den här staden! Båda fick ångest av tanken att vi en dag lämnar allt det här bakom oss. Men som jag sa, mitt år här i New York hade inte alls blivit så bra som det blev utan Eva! <3
 

2 kommentarer

Eva

02 Mar 2015 01:42

Söte, du är MIN PÄRLA!!! Vilka jädrans minnen vi har skapat! Åååååh va jag är glad att jag haft dig här och för allting vi har fått uppleva!!! Taaaaack för detta året! När jag är tillbaka från Cali kör vi Stockholm tsm! <33333

Anna, New York – My Bite of the Big Apple

02 Mar 2015 13:26

Vilken härlig vänskap! Måste betyda mycket. :)

Och New York alltså, den kärleken ... <3

Kommentera

Publiceras ej