Ååh va härligt det är att få besök ifrån Sverige! Har haft fem fantastiska dagar med min mamma, min moster och min mormor här i New York. Jag har bott tillsammans med dem på deras hotell nere i midtown och kombinerat att ha spenderat tid med familjen samt jobbat ca 4 timmar per dag samtidigt. Min värdmamma var snäll och gav mig mornarna lediga så att jag kunde få bo på hotellet med familjen! Fick ta igen det med ett par timmars jobb i lördags dock, men det var det helt klart värt.
 Känns som att jag själv har haft semester när jag umgåtts med mina fina hemifrån! Vi har turistat som bara den och bara umgåtts. Ätit på massor av olika restauranger, promenerat runt i Central park, åkt upp i Top of the rock bland annat. Så trots jobb har det känts som semester för mig med!
 Gårdagen var magisk. Vi åkte upp i Top of the rock 40 minuter innan solnedgången, sen stannade vi ett par timmar och bara njöt av utsikten över älskade New York och tog massor av foton. Fick både NY i dagsljus, solnedgången och när det sen blev mörkt! Helt klart något jag rekommenderar att göra när man besöker New York, det är då man inser vilken maffig stad man befinner sig i.

Hört att det är kanonväder hemma i Sverige och att det snarare är vår nu! Satan va avis jag blev. Det positiva är att det ser ut som att våren är påväg till New York med så jag får hålla tummarna. I torsdags hade min familj mindre tur med vädret dock och fick en av NYs värsta snödagar, men det struntade vi i och begav oss ut på gatorna ändå och fick lite shopping gjord.

Fredagen bjöd på mycket soligare väder och vi åkte upp till Upper East Side för frukost. Sedan visade jag lägenheten för dem innan vi kikade i lite affärer i närheten av där jag bor. Därefter blev det en långpromenad i Central Park. Vackert väder men svinkallt!

På kvällen efter några timmars jobb åkte jag downtown och mötte upp familjen igen och min mammas bästavän och hennes man som bor i New Jersey, för en middag och lite drinkar i Little Italy riktigt härlig fredagskväll!

Lördagen börjades med frukost med familjen innan jag behövde jobba ett par timmar, tog pojkarna till Central park och åkte skridskor. Sen mötte jag upp familjen igen på hotellet och sedan blev det lunch på mitt favoritcafé Le Pain Quitidien tror jag det stavas. Sedan blev det Top of the rock ett par timmar följt av fantastisk buffé på The View restaurant på Times Square och jag njöt av att ha mina fina här.

Men har man kul så går tiden snabbt! Idag började vi sista dagen med en frukost på ett amerikanskt diner i midtown följt av att strosa runt lite på New Yorks gator. Kramade om mina fina vid fyra tiden när de behövde åka till flygplatsen, alltid jobbigt att säga hejdå men denna gång kunde vi säga: Ses nästa månad! För nu är det bara 50 dagar tills jag landar på svenskmark igen och flyttar tillbaka till Sverige.
 Mötte upp Ebba strax därefter som räddade min söndagskväll. Fikade på ett café i närheten av Times Square och sen blev det bio på AMC Theatres. Såg nya filmen Focus med Will Smith.

Nu ska jag peppa mig själv med lite bilder på Kalifornien för att hålla humöret uppe denna söndagskväll. Fem veckor kvar tills jag åker dit!! Helt sjukt. Mamma lyckades få ned mina tre kassar med kläder + min kappa i resväskan! Så har fått en hel del kläder hemskickat. Om två veckor kommer pappa och min faster på besök! Det gör att, trots att det känns tråkigt att mamma, mormor och moster har åkt nu, det känns helt okej ändå. Förhoppningsvis kan pappa packa ned lite mer av mina grejer med, så kan jag förmodligen klara mig på en resväska på resemånaden trots att jag har ett års packning att packa ned! ;)

Imorn blir det en lång springrunda i Central Park, ska vara ca 7 plusgrader imorn och sol! Härligt. Ha det bra sålänge!