Den här veckan har verkligen flugit förbi, trots det ska det ändå bli riktigt skönt med helg imorn! På ett sätt är det så skönt att tiden går fort, men samtidigt skrämmer det mig med hur fort tiden går. För ett år sedan gick jag och räknade ned dagarna tills mitt år i New York skulle börja och kunde knappt vänta för att jag var så ivrig med att komma iväg. Hade precis börjat styra med visumet och nu ligger jag här i min säng i min värdfamiljs lägenhet på Upper East side, Manhattan och börjar närma mig att ha bott här i tio månader. Snart kommer den här resan vara ett minne jag kommer bära med mig i resten av mitt liv. Den tanken gör att jag nästan får lite panik över alla saker jag vill hinna göra innan allt tar slut, samtidigt som jag måste erkänna att jag är rätt klar med att jobba som aupair. Manhattan kommer jag aldrig bli klar med och tanken av att jag om ett par månader ska lämna den här staden känns skittrist... But home is where your heart is, och mitt hjärta är med familjen och vännerna hemma i Sverige, så det är verkligen blandade känslor nu i slutspurten! Längtan att få komma hem till alla mina fina, men också ångest över att lämna New York och inte längre få bo i en av världens häftigaste städer.. Får göra det bästa utav de här sista veckorna helt enkelt!

Idag var min LCC här hemma för att träffa mina värdföräldrar och prata om nästa aupair som kommer i början på april. Ett förberedelsemöte som de hade förra året vid den här tidpunkten med, men då var det mig de pratade om. Har iaf haft en bra dag idag med jobb, filmmys och brunch hos Julia och sen sen en hemmakväll på det.


Här väntar jag på att grindarna ska öppnas varje dag för att hämta upp lillkillen från hans skolgård.



En gata och tre avenyer promenerar jag och scootrar lillkillen sen för att hämta upp äldsta pojken på hans skola.




Älskade stad. 
 Nu ska jag se på nyaste avsnittet av Vampire Diaries som kom ut ikväll, och imorgon tar jag helg. Ska va fint väder imorgon på förmiddagen, så nu när jag är frisk och ögat känns bra igen så ska jag ut på en springrunda i Central park på morgonen! 
 I helgen kommer Julia bo på hotell så lär bli en hel del häng i Midtown! Hoppas ni får en toppen helg hörni. Hörs snart!

Kommentera

Publiceras ej