Ingen har nog missat att det härjats om snöstormen som skulle dra in över USAs östkust inatt på nyheterna. Iallafall så har ingen som bor på östkusten missat det! Det började redan bli hysteri i söndagskväll då alla matbutiker blev fullproppade på folk för att alla skulle köpa mat och förbereda sig på, vad jag tyckte det såg ut som, att vara inlåsta i sitt hem i en månad. Igår fortsatte hysterin. Affärer stängdes tidigare, folk åkte hem tidigt från jobbet, barnen skickades hem tidigare från skolorna och skolorna meddelade att dem skulle vara stängda idag på en så kallad "snowday". 
 Stormen skulle inte komma förrän runt 11 tiden på kvällen så vid 8 på kvällen efter jobbet sprang jag ut en snabbis till affären. Det snöade bara då och var precis som vilken vinterdag som helst hemma i Sverige. Möttes av en heeelt död stad!! Inga taxi bilar, inga bilar, inga tjutande polisbilar/brandbilar endast några få människor som var ute med sina hundar. I vanliga fall får man nästan trängas på gatorna oavsett vilken tid på dygnet det är här! Folk hade verkligen tagit skydd och det var faktiskt skrämmande hur Manhattan kunde vara så tomt helt plötsligt, det gjorde mig såklart jäkligt nojig över vad det nu var för storm som skulle komma. 
 Så imorse när jag vaknade förväntade jag mig en meter snö ute på vägarna och typ kaos. Drog upp rullgardinen och utanför såg allt precis ut som vanligt. Blev nästan lite besviken, haha. Blev iaf en inomhusdag idag som jag spenderade med min värdfamilj, så blev ändå en mysig dag. Avslutade kvällen med ett pass på gymmet med! Men herregud vilken hysteri för ingenting... Men antar att det är bättre att vara på den säkra sidan.





Kommentera

Publiceras ej