14 januari 2015 innebär att jag har bott i New York i 275 dagar, 39 veckor, nio månader! 3/4 av mitt år har gått och nu återstår mindre än tre månader som aupair. Tiden går fort men ändå i slowmotion. Kan inte bestämma mig om jag vill att tiden ska gå fort eller inte heller. En del av mig känner mig klar som aupair och längtar tillbaka till Sverige, medan en annan del av mig älskar att bo i en av världens häftigaste städer och får panik över att det här äventyret en dag kommer att vara över och bara vara ett minne. Ett minne jag kommer att ha med mig i resten av mitt liv. 
 Idag fick jag alltså öppna det nionde månadsbrevet! Den här gången hade lillebrorsan och hans flickvän skrivit fina och peppande ord. Det gjorde min morgon<3



Igår var jag ju ute och sprang i 50 minuter trots att det var -8 grader utomhus och väldigt blåsigt. Det fick jag ångra igårkväll när halsen började klia och imorse då jag vaknade med ont i halsen. Ingen träning idag alltså. Fick bli en kaffe och scones på Starbucks med Julia imorse istället, och filmmys hemma hos henne innan det var dags för jobb igen! 




Nu håller jag tummarna för att jag lyckas hålla mig någorlunda frisk med hjälp av lite halstabletter och tabletter mot förkylningar. Det visar sig när jag vaknar imorgonbitti. Nu blir det att försöka sova bort den här förkylningen! Godnatt.

Kommentera

Publiceras ej