Idag är det lillbrorsans födelsedag och då känner jag mig extra långt borta. Blev ett Skypesamtal på dagen där jag fick säga grattis och vara med på presentöppningen med! Vad skulle jag ha gjort utan Skype eller FaceTime? Eller internet överhuvudtaget, hade aldrig klarat av året härborta då tror jag. Med Skype känns inte alla nära och kära lika långt borta. 

Tror jag sagt grattis till brorsan minst fem gånger idag på olika sätt, men det går inte att säga för mycket: Grattis på födelsedagen världens bästa lillebror!! <3 älskar och saknar dig massor <3



Om exakt en vecka får jag Sverigebesök!! Mamma, mormor och min moster kommer från onsdagen till söndagen. Såå bra timing för behöver lite kramar från mina fina där hemma. 
 Torsdag imorn och jag jobbar sent både imornkväll och fredagkväll. Lite segt men som sagt så har jag en hel del att se fram emot så väljer att tänka på det istället. 
 Idag var första dagen på ca två veckor som jag var tillbaka på vanlig vardagsrutin! Så skönt att få komma ut och springa i Central park, speciellt när det var så härligt väder ute som idag! Kändes nästan som att det var vår ute.

Tog bilderna medan jag sprang, därför inga höjdarbilder direkt




Medan äldsta pojken var hemma från skolan igår började vi på ett litet projekt här hemma. Minns att förra aupairen i min värdfamilj hade en nedräkning tills jag skulle flytta hit, för att förbereda pojkarna lite. Vi gjorde ett liknande projekt igår så nu tar vi bort en ring för varje dag som går. Idag är det 37 dagar kvar tills nästa aupair kommer och tills jag flyttar ut ur lägenheten!





På söndag är det redan första mars!! Mars räknas ju som en vårmånad så i helgen kan man ju egentligen säga att det är vår. Shit, snart har jag bott ett år på Manhattan.

Lite bilder från förra våren när jag precis flyttat hit






Igårkväll efter jobbet åkte jag ned till Times square och mötte upp Gabbi och Ellen. Käkade middag på en sushi restaurang och sen gick jag och Gabbi på bio. Vi såg filmen Kingsman som var en rolig actionfilm! Helt klart värd att se. Tog inga bilder igår så får bli denna bild för att visa vilken biograf på Times square vi såg filmen på!


Nu blir det läggdags, godnatt!


1 kommentarer

Anonym

27 Feb 2015 07:11

Så härliga bilder❤️ Ses nästa onsdag 😄

Kommentera

Publiceras ej