Sista lediga dagen på långhelgen är förbi och imorn jobbar jag igen. Onsdag till fredag jobbar jag dessutom heldagar, från 8am till 6pm, för att lillkillen har vinterlov. Värdfamiljen kom hem ifrån Florida idag och mitt yngsta värdbarn och min värdmamma kom hem dunderförkylda.. Eftersom jag kommer ta hand om lillkillen de här dagarna skulle jag inte bli förvånad om jag drar på mig en förkylning jag med! Håller tummarna för att jag håller mig frisk. 

I söndags på morgonen upptäckte jag att vår kyl och frys var satt på rumstemperatur under lördagsnatten och gick inte att ställa tillbaka till normala temperaturena igen... Idag två dagar senare kom reparationskillen hit och fixade kylen och frysen, men då var ju all mat redan förstörd. Kontaktade mina värdföräldrar redan i lördagskväll om det och de sa att det har hänt tidigare med, så typiskt att det ska hända när jag har lägenheten för mig själv bara.. Så fick bli frukost från starbucks imorse!


Inte bara det jag haft otur med... Upptäckte även idag när jag skulle vika pojkarnas tvätt att någon av pojkarna lagt ned en studsboll i tvättkorgen och jag har lyckats tvätta och torktumla den bollen med deras kläder... Nu sitter den fast i en pyjamasbyxa och tre strumpor och är helt omöjlig att få bort!!! Haha asså kan ens detta hända?



Med min otur så tydligen haha.. Köpte iaf alla födelsedagspresenter till äldsta pojken idag med så imorn ska vi fira hans 9-årsdag. Det är faktiskt riktigt häftigt att se hur stora pojkarna har blivit under de här tio månaderna jag har varit här!

Tre långa jobbdagar väntar, men skönt med ännu en kort jobbvecka! Nu ska jag sova, hörs snart.


1 kommentarer

linnea

24 Feb 2015 15:37

fantastiskt roligt att följa din blogg! men kan du tipsa om hur du packade innan du åkte? hur svårt är inte det att packa ett år i en väska? och såg i ett inlägg att ni var ute på barer, är du 21? eller fukar det för dig ändå? skulle vara jättekul att få svar på de. :D

Svar: Härligt att du gillar bloggen! :D Självklart kan jag göra det. Kan göra det i ett inlägg ikväll eller imorgon. Jag fyller 22 i år så jag är över 21. För att komma in på barerna här i New York så behöver man vara 21 år, nattklubbarna däremot behöver man inte det om man går med en promoter :) Aldrig testat att gå till en bar när jag var under 21 så vet inte om det funkar, men vad jag har hört och sett så är dem stenhårda med åldern på just barerna :) kram
Kajsa Hedman

Kommentera

Publiceras ej