Har varit helt underbart att ha varit ledig sen i torsdagskväll och har ännu en ledig dag imorgon att se fram emot. Det jag saknar allra mest hemifrån måste ändå vara alla myskvällar man kan ha med vänner och familjen hemma oavsett dag i veckan. Som aupair finns inte riktigt den möjligheten, iaf inte om du bor i en lägenhet på Manhattan, om det inte är som denna helg att värdfamiljen är iväg på semester och jag jag har lägenheten för mig själv! 

Så denna helg har varit en riktig myshelg. Började i fredags då jag började dagen med en lång sovmorgon följt av att dega på soffan halva dagen framför några avsnitt av Vampire Diaries. Gick ut och gjorde lite ärenden, bland annat köpte jag en födelsedagspresent till äldsta pojken som fyller 9 år på onsdag. Sedan satte jag på två träningsprogram av Fitness Blender på datorn och körde två tuffa träningspass i lägenheten. Gabbi kom sen över på middag och vi köpte med oss Thaimat och annat gott, tände ljus för att få ännu mer mys-stämning och hade en såå mysig kväll! 
 Vid tolv tiden på kvällen kom Othilia fram till NYC från Washigton DC och hon stannade hos mig resten av helgen. Idag kramade vi om varann och sa hejdå på eftermiddagen, nästa gång vi ses är på flygplatsen i LA!! 56 dagar kvar tills dess, heeeelt sjukt!


I lördags vaknade jag och Othilia upp i lägenheten glada över att vi då kunde säga att vi bott i USA i hela 10 månader och endast har 8 veckor kvar tills vi beger oss till västkusten! Kul att få fira den dagen ihop då vi kom till USA våda två den 14 april ju! 
 God frukost hemma följt av en långpromenad i Central park som start på vår 10 månaders dag i USA, och på Alla hjärtans dag!






Därefter mötte vi upp fyra andra svenska tjejer för att gå på bio här på Upper East och såg Fifty shades of Grey! Jag har ju läst böckerna och tyckte filmen var riktigtriktigt bra!  Efteråt köpte vi med oss tacos och vin för att umgås åtta svenska brudar hemma hos mig! En riktigt bra kväll. 


Igår började vi söndagen med att äta brunch på mitt favorit brunchställe som jag och min familj hittade när de var här på besök i Oktober!


Sen trotsade vi kylan och begav oss ned till Brooklyn Bridge. Satan va kallt det var, närmare -20 grader när det blåste, men fint var det!! Haha aldrig frusit så mycket tror jag...








Fortsatte vår promenad utomhus i minusgraderna för att ta oss förbi svenska godisbutiken och en sväng förbi Carries trappa! Fick stanna till på ett antal Starbucks på vägen dit för att värma upp oss, som sagt valde vi nog den kallaste dagen hittills att promenera utomhus på!

Åkte hemåt runt sex tiden och myste ned oss i soffan under ett varsitt täcke för att värma upp oss efter en kall men härlig dag utomhus! 
 Bokade och betalade hotellen vi kommer bo på i LA och San Fransisco så nu är allt klart inför resemånaden, bara nedräkning kvar nu!! Så skönt. Kommer att bo på ett hotell på Venice Beach i LA de tre första nätterna, sen på ett hotell mitt i Hollywood två nätter innan roadtripen börjar, och sen bor vi två nätter på ett hotell i San Fransisco med innan vårat år i USA är över, känns som att det kommer bli en GRYM avslutning på ett fantastiskt år! Fan vad jag är taggad nu!!!!

Hur som helst, idag är det en röd dag här i USA så vi var lediga idag med. Jag och Othilia åkte ned till midtown för att käka brunch på ett ställe på West side som hette 44 & X .


Åt froyo efteråt och kramades hejdå vid tre tiden. Sedan har jag spenderat kvällen i lägenheten och njutit av lite egentid. Skypade med en saknad person hemma och plöjt igenom några avsnitt av Vampire Diaries med. Trots fullt upp i helgen så är jag sååå utvilad efter att ha tagit det lugnt samtidigt. Shit vad den här helgen behövdes!

Medan jag skypade idag så gosade katten in sig på min rygg av någon anledning, antar att hon tycker om mig trots att jag inte är en kattmänniska. Ibland är hon väll lite gullig dårå, mesta dels irriterande när hon snor min och pojkarnas mat på matbordet haha..


Nu blir det att mysa ned sig under täcket i soffan framför en film på TVn och njuta av sista kvällen med lägenheten för mig själv följt av en lång sovmorgon imorn! 

1 kommentarer

Othilia in the U.S.

20 Feb 2015 03:55

Så underbar helg!!! Är så taggad på west coast nuuuuuu! :D <3

Kommentera

Publiceras ej