Härligt med måndag och ny vecka. Eller..? Nä riktigt så positiv kan jag inte påstå att jag är den här måndagmorgonen. Vaknade upp innan alarmet idag men inte alls utvilad utan snarare tvärtom, gick upp och trodde jag skulle börja jobba 7.30 men Nix schemat ändrades till 10.30 för att äldsta pojken är magsjuk... MAGSJUK!!! Magsjukan är min värsta fiende... Tanken var att jag skulle ut och springa i kylan idag men det sket sig.. Kröp ned i sängen igen och la mig under täcket och ville bara somna om utan att vakna upp till en sån här måndag. Men det är bara att bita ihop och hålla tummarna att jag lyckas hålla mig frisk denna gång med!!

Till något mer positivt. Jag har verkligen haft en riktig kanon helg! Helgerna fortsätter att leverera varje vecka. Tror inte jag har haft en enda dålig helg under mitt år här i New York?
 Fredagen jobbade jag till 7 tiden, gjorde mig i ordning och åkte till midtown och mötte upp min polska kompis Carolina och hennes fyra amerikanska kompisar på en tre rätters middag. Sen blev det barrunda nere i East Village där vi dansa, drack drinkar och hade sjukt kul! Lite för kul tror jag. Sista baren hamnade jag till och med bakom baren och styre upp musiken i baren, bra kväll med andra ord!



Men en allt för rolig fredagkväll ledde till en mindre rolig lördagmorgon. Ville inte alls lämna sängen, men jag hade planer med Eva så jag bet ihop och åkte ned till Grand Central för att möta upp henne. Alltid lika roligt att träffa henne! Nu har hon bara två veckor kvar tills hon förlänger sitt aupair år i Kalifornien! Middag och bio fick lördagen bjuda på en och tidig hemgång för min del.



Såg filmen The Duff som nyligen hade premiär, riktigt rolig film som ni borde se!


Söndagen började med barnkalas för mitt äldsta värdbarn och firande av min värdpappas födelsedag. Så en för och eftermiddag med värdfamiljen blev det, följt av en kväll med Ellen, hennes kille + två polare till honom och en av hans kompisars flickvän med. Supertrevlig kväll med häng i deras lägenhet och sen en sväng upp på deras rooftop som hade en helt fantastisk utsikt!! Därefter blev det middag på deras favoritrestaurang, riktigt rolig kväll. Sånna här kvällar kan man inte annat än älska livet här i NYC!

<3












Kommentera

Publiceras ej