Måndagar är jag alltid lite extra trött på. Oftast beror det på att jag somnar sent på söndagkvällen för att jag oftast är pigg runt 11-11.30pm när jag går och lägger mig vanligtvis. Måndagar överhuvudtaget brukar vara en sån dag där det är lite extra jobbigt att gå upp på! Men har jobbat första jobbhalvtimmen imorse och käkat frulle till ett avsnitt av True Blood. Ska snart snöra på mig skorna för att bege mig ned på gymmet en timme! Ett intervallpass får det bli idag. Efter passet ska jag FaceTimea med Alex och sen blir det mer jobb! 

Helgen då! I fredags gick jag och Carolina ut på en barrunda nere i SoHo efter jobbet. Tog oss till fyra olika barer! Älskar barerna här på Manhattan, mer än nattklubbarna faktiskt. Beror visserligen på vad man vill få ut av kvällen, är jag danssugen så är det såklart roligare med klubbarna ;) 




 I lördags sov jag ut och vid två tiden kikade jag på Melodifestivalen live på datorn! Haha måste nog varit den enda på Manhattan som ägnade sin lördags eftermiddag till Melodifestivalen... 



Därefter tog jag en riktig långpromenad från mig på 81 gatan hela vägen nedåt på Lexington Avenue till Union Square som ligger på 14 gatan. Tog lite mindre än två timmar, men dessa promenader på Manhattan går så himla snabbt för finns alltid nått spännande att titta på! 





Tog subwayn ned till Canal Street där Anette och Paul hämtade upp mig med bil så åkte jag med dem till New Jersey. Åt god mat, drack vin och pratade om allt mellan himmel och jord framåt tre tiden på natten. På söndagen fick jag sova ut, blev bjuden på frulle med bland annat nybakta scones och scrambled eggs med bacon. Stannade till fem tiden innan jag tog tåget in till Manhattan igen. 
 Anette är min mammas bästavän hemifrån som flyttade hit till USA för två år sen med hennes man Paul och deras tre barn! Har känt dem sedan jag var runt nio år, så har varit så skönt att ha haft dem här och kunnat åka ut till deras hus ibland och prata svenska och bara få umgås med några jag känner från Sverige. Sånna helger behövs! Deras vovvsing är dessutom lillebror till min vovve där hemma, så jag fick gosa av mig lite med honom med! Mysis.


2 kommentarer

fanny

10 Feb 2015 18:40

Hej! Väldigt fin blogg, läser den dagligen :)
jag är själv inne i matchningen nu och ska åka efter jag tagit studenten i juni :) jag pratar just nu med en familj från new york, dem är jätte trevliga och så, och jag tycker om dem! Grejen är bara att dem vill att jag jobbar 2-3 gånger i månaden på antigen lördag förmiddag eller söndag eftermiddag... jobbar du nått på helgerna och vad tycker du om det?
Kram

Svar: Hej! Tack så mycket! :) va spännande! Det gör du helt rätt i. Jäklars va nyttigt det är att göra en sån här resa! Har vuxit sååå mycket på det. Va kul att du matchats med en familj i New York! Många värdfamiljer vill att man jobbar några timmar på helgerna i månaden. Jag har haft turen att hamna i en värdfamilj som nästan aldrig låter mig jobba helger! Har jobbat halvdag nån lördag ett par gånger och det funkar ändå för man hinner hitta på saker efteråt, men klart det är extra segt att jobba helger... Tror dock det kan va svårt att hitta en familj som inte låter en jobba helger alls :o man får alltid minst en helg ledig per månad för det är det krav på! Så du får helt enkelt lyssna på magkänslan. Om familjen känns bra i övrigt tycker jag du ska köra på dem! New York är världens bästa stad ;) kram
Kajsa Hedman

fanny

11 Feb 2015 11:22

Tack så jätte mycket för svar! :D
jag längtar så mycket efter att åka iväg!
jag har fler frågor, hehe. Tycker faktiskt min vardag ju nu består mest av frågor...
Har du haft tillgång till bil i New York? Behöber man ha det? Eftersom i denna familj kommer jag inte ha tillgång till bil..
varför valde du att inte förlänga ditt år ? :)
Kram

Svar: Jaa det är så innan man kommer iväg, sen faller alla pusselbitar på plats automatiskt och man inser att man inte behövde oroa sig :) Jag har inte haft tillgång till bil på Manhattan. Skulle heller inte vilja köra bil här inne! Men utanför Manhattan, om man bor i ett villaområde, tror jag det är bäst om man åtminstone har tillgång till bil på typ helgerna ibland! Jag vet inte, finns kanske andra aupairer som bor utanför Manhattan som inte heller har bil och tycker det funkar bra! Finns ju tåg som går in till city och sådär :) men kan va skönt att kunna ta sig runt till kompisar som bor i närheten med bil.

Ett år är faktiskt väldigt lång tid. Man inser inte det riktigt innan man åker! Men sen går tiden så sjukt snabbt med så ett år bara flyger förbi.. Men jag är klar som aupair känner jag! Jag har ett liv som väntar på mig där hemma. Fyller 22 i sommar och vill börja plugga på Stockholms universitet i höst, så jag förlängde inte mestadels för att jag har så mycket som väntar på mig där hemma :) ett år hinner man med mycket på! Kram
Kajsa Hedman

Kommentera

Publiceras ej