Jag har hur många nedräkningar som helst nu. Den första nedräkningen jag har är tills jag får sverigebesök igen. Min mamma, min moster och min mormor kommer hit en weekend! Det är om exakt fyra veckor. En vecka härborta flyger förbi helt galet fort, så brukar tänka: Om bara en vecka så är det endast tre veckor kvar tills de är här! Tre veckor är ju ingenting ;) det är istortsätt så jag har tänkt under hela mitt år! Små korta mål som gjort att tiden gått sååå snabbt. 
 Två veckor efter att de kommit och hälsat på får jag ännu ett sverigebesök när pappa och faster kommer en weekend de också! Helgen däremellan ska My försöka komma och hälsa på mig, så Mars kommer bestå av massor av besök och jag vet hur snabbt tiden går då. 
 Den andra April flyttar jag ut ur min värdfamiljs lägenhet och nya aupairen flyttar in den tredje April. Jag flyttar därmed in till en mindre lägenhet på Upper East som min värdfamilj hyrt åt mig i tio dagar!! Snacka om grym avslutning på mitt år i New York. Inte nog med det, den 13 april åker jag ju på min resemånad med. Går allt som det ska kommer det bli en helt sjuuukt händelserik och häftig resa!!
 
Idag betalade jag roadtripen med så nu är flygbiljetten till LA bokad, flygbiljetten hem till Sverige ifrån San Fransisco bokad av Cultural Care och roadtripen i Kalifornien är bokad och betalad. Kvar nu är bokning av hotell i LA de första fem nätterna och hotell i San Fransisco för två nätter efter roadtripen! 
 
Så såhär kommer april se ut för mig:
 
2 april - Flyttar till en egen hyrd lägenhet i tio dagar
13 april - Flyger till LA
18 april - Roadtripen startar i LA
 Höjdpunkterna på tripen kommer att vara: Los Angeles, Laughlin, Oatman, Route 66, Seligman AZ, Grand Canyon National Park, Las Vegas (Sin City), Yosemite National Park, San Francisco,
25 april - San Fransisco 
27 april - Flyger jag hem till Sverige
28 april - Hemma i Sverige!!
 

Januari var egentligen den månaden jag såg minst fram emot när jag åkte tillbaka till New York efter min semestervecka hemma i Sverige över jul. Nu när den månaden är över känns det som att jag bara har massor att se fram emot! Nästa helg är jag långledig då min värdfamilj åker iväg fredag- tisdag. Då får jag besök av Othilia över helgen och vi ska bland annat boka hotellen inför resemånaden som vi kommer göra ihop, sen ska jag visa henne lite roligheter här på Manhattan. Mars och April kommer att vara riktigt roliga och händelserika månader som jag längtar sååå mycket till så känns som att jag tagit mig förbi den jobbigaste månaden! 57 dagar kvar tills jag flyttar ut ur värdfamiljens lägenhet och 68 dagar kvar tills resemånaden börjar, herregud.
 

Kommentera

Publiceras ej