Långhelgen försvann förbi fortare än vanliga fall och jag känner mig utvilad och redo för ännu en jobbvecka. Det har varit riktigt skönt att sen i torsdags ha lägenheten för mig själv! Har utnyttjat det här till 100 i helgen med så det här blev en riktig myshelg. I torsdags kom Malin över på både lunch och middag och i fredags kom några vänner över på tacos och idolmys! Somnade inte förrän vid 5 på morgonen och vaknade vid 6 av att min värdmamma glömt att stänga av sitt alarm.. Hm.. Stängde av det och somnade om några timmar till! Jag och Jonna mötte sen upp Frida för brunch där vi hittade en restaurang som serverade svenska pannkakor! Därefter tog jag och Frida oss ned till midtown för att göra ögonfransförlängning. Tog cirka en timma och jag tror jag somnade flera gånger under tiden. Efteråt mötte vi upp Karin och Malin för att ta oss förbi Vänner-caféet, men såklart var köerna hur långa som helst så blev bara en titt utanför caféet! Det är inte det riktiga caféet utan vänner är egentligen inspelat i kalifornien, men de har byggt upp ett café här på Manhattan som ser exakt ut som vänner caféet. 
 Sen var tanken att vi skulle gå ut på kvällen, men det slutade med att vi gick förbi svenska godisbutiken Sockerbit för att handla med oss godis inför ännu en myskväll. Handlade även med oss thaimat och hade en hur mysig kväll som helst där vi såg de sista två Harry Potter filmerna med! Som jag har saknat att ha bara mys såhär och inte bara vara ute och flänga i city eller utgångar. Den här helgen behövdes kan jag säga!!
 Söndagen bjöd på brunch med Frida och Malin, promenad längs upper East side med Mallan, shoppade mig en ny väst som jag kan visa bild på senare och sen blev det bio som avslutning på helgen. Såg filmen: A Walk among the tombstones, riktigt bra och spännande film!

Idag är det endast 24 dagar tills jag får besök ifrån Sverige, och som jag längtar. Att det snart är Oktober och att jag snart varit här i ett halvår är också helt otroligt! Hösten är på G och första gången är jag nog exalterad över hösten och glad över att sommaren är över. 

Bilderna gör inte helgen rättvis, nästa gång lovar jag bättre bilder..








Nu blir det en lång joggingtur på minst en timme i Central park. Blir alltid en kopp te innan jag går ut och springer, och frulle blir det efter träningspasset! Passar mig perfekt.

3 kommentarer

ɑ n n i k ɑ

29 Sep 2014 17:42

Super mumsigt :)

Isabelle

30 Sep 2014 17:11

Hej! Åh vad glad jag är som hittat din blogg. Super fin och väldigt intressant :D Kommer absolut att titta in här fler ggr!

Detta är bara en chansning som hoppas skulle kunna ge mig något! Vet du någon som söker en nanny/aupair i NY? Hur länge ska du jobba där? Hur är familjen du bor hos?

Du får gärna kontakta mig via mail: [email protected]

Svar: Hej! Tack så mycket :) tyvärr känner jag ingen just nu som letar.. Har du gått med i en organisation och letar familjer där igenom? Jag jobbar tills 13 april i min familj och jag älskar dem. :) cultural Care har många familjer på östkusten så där har du stor chans att hamna i NY!
Kajsa Hedman

Isabelle

30 Sep 2014 20:26

Tack snälla för ditt svar!! Glad jag blir. :)
Jag har gått med i en organisation och hoppas på att få lite hjälp därifrån.

Gläder mig att höra att du trivs så bra där och med dem!
Har du någon aning om just den familjen hade behövt någon fortsatt hjälp med sina barn efter du slutat? :)
Förstår om du tycker det känns konstigt att tänka på redan nu. Men du verkar vara en bra tjej, så känns tryggt att få svar från dig och veta om det kanske finns en möjlighet för mig på detta sätt. Man kan ju alltid fråga i alla fall! :)

(samma Isabelle som kommenterade innan, hihi!)

Svar: Då kommer du få hjälp därigenom att hitta rätt familj! :D min värdmamma är väldigt mån om vad för aupair hon vill ha och har faktiskt väldigt höga krav som jag råkade passa in på då jag har väldigt mycket erfarenhet med barn sen innan! Hon kommer nog börja leta efter nu aupair om ett par månader via cultural Care, så är du med CC och har mycket erfarenhet så kanske du har lika tur som jag hade att få den här familjen! :) spännande att vara i matchningsprocessen men också jobbigt! Lycka till! :) kram
Kajsa Hedman

Kommentera

Publiceras ej