När jag kom hit i april så jobbade jag ungefär en och en halvtimme på morgonen, ibland två timmar för att lillkillen började skolan vid nio på morgonen. Idag börjar båda pojkarna strax efter åtta i skolan, och jag börjar vanligtvis jobba vid halv åtta så morgonen går numera supersnabbt! Det första jag gör är att dra på mig träningskläderna innan jag börjar jobba, och alldeles strax ska jag bege mig ned till gymmet trots att jag har ont i min höft. Crosstrainern funkar perfekt då för då gör inte höften ont, men egentligen är mån, ons och fre mina springdagar.. Men idag får jag ta det lugnt för att inte förvärra höften. Tror det är en muskel i svanken som är inflammerad eller klämd på nått sätt som gör att det gör ont att belasta höften för mycket... Så typiskt när jag kommit igång med att springa långt tre gånger i veckan! Det säger sig självt kanske att det är därför jag nu har ont hehe.. 

Helt galet att det är Oktober nu!!! Månaden där det är halloween, jag varit här halva tiden och månaden där mina fina hemifrån kommer på besök!! Tjihooo! Jag och min värdmamma pratade till och med imorse om att det börjar närma sig för henne att börja intervjua igen eftersom jag inte kommer att förlänga. Hon ska börja med detta nästa månad nångång! det var alltså ett år sen snart som vi började prata med varandra och min dröm om att flytta till Manhattan gick i uppfyllelse. Halva tiden har snart gått och jag ska göra resterande halvan MINST lika bra! ;)

Igår mötte jag upp Frida och Malin på vår favorit restaurang på Upper East, käkade supergod sallad och pratade om allt mellan himmel och jord fram till elva igårkväll. 
 Har Big Brother och Paradise hotel avsnitt att ta igen sen när jag äter frulle efter gymmet och har även börjat se på serien Pretty Little Liars som är riktigtriktigt bra med, perfekt tidsfördriv mellan jobbtimmarna på dagarna. Idag är en bra dag känner jag! ;)


1 kommentarer

Anonym

01 Oct 2014 19:44

Varför vill du inte förlänga din tid?

Svar: För att jag vill börja plugga nästa höst i Sverige, annars hade jag kunnat tänkt mig att förlänga! :) Älskar verkligen mitt liv här!
Kajsa Hedman

Kommentera

Publiceras ej