Mina veckodagar härborta ser istortsätt likadana ut! Jag jobbar, träffar vänner, tränar och ser på serie. Jag älskar det dock faktiskt nu när det blivit en vardag härborta, har aldrig haft så här mycket fritid som jag har nu! Tid att kunna lägga på att umgås med vänner och träna, underbart. Innan jobbade jag ju heltid på en skola och var helt slut efter 9 timmars jobb så träning blev det inte mycket av sen på kvällen. 
 
Igår träffade jag Jonna för en promenad i central park och lunch efteråt på west side. Jättetrevligt! Får dagarna att gå lite extra snabbt. Träningspasset fick bli på kvällen sen istället nere på gymmet och hade glömt hur skönt det faktiskt är att träna runt 8 tiden för att sen duscha och slänga sig på sängen! Annars tränar jag ju mest på dagtid. Idag blev det gymmet i 45 min innan jag mötte upp Malin för en powerwalk i central park med. Yes så är min vardag härborta, älskar det!
 
Nu är det bara två veckor kvar tills jag får besök av familjen och bara dagar kvar tills jag varit här ett halvår! Inte nog med det så är det helg imorn med och jag har precis sett andra avsnittet av sjätte säsongen av Vampire Diaries som för övrigt är så jäkla bra. Jo humöret är på topp! Får se om det dyker upp en uppdatering i helgen eller om ni får en större uppdatering på söndag om vad jag tänker hitta på i helgen, helgerna här brukar bjuda på en hel del! ;)
 
 
Lunchen med Jonna. Kalkon och avokado på mörkt bröd, så sinnes gott.


2 kommentarer

Emma

12 Oct 2014 21:22

Hej!
Hittade sin blogg och tänkte passa på att fråga hur livet på Manhattan är? (dum frågan kanske, haha). Det är så att jag är inne på mitt andra år som au pair och är nu i rematch. Bor för tillfället i LA och har kontakt med två potentiella familjer, en i Seattle och en på Manhattan. Och jag har beslutsångest! Har alltid drömt om att bo på Manhattan och se hur det livet är men Seattle och omridet däromkring verkar också Väldugt härligt och verkar ha mycket att erbjuda. Bodde i Virginia första året så har varit mycket på östkusten redan men Manhattan vore ju häftigt att få uppleva inte bara som turist. Förstår att du som redan bor för älskar det men har du några råd att ge inför mitt beslut? :)

Tack!
Emma

Svar: Hej! Va spännande att du har Seattle och Manhattan att välja på. Jag är helt kär i den här staden och skulle skarpt rekommendera att bo på Manhattan. Det är helt klart det bästa jag har gjort!! Men sen beror det ju på familjerna, du som varit aupair vet ju att det är viktigt det med. Gå på magkänslan, Manhattan är världens bästa stad iaf så frågar du mig som bor här så såklart väljer jag att rekommendera Manhattan ;) lycka till! Hör av dig om du väljer Manhattan! :D
Kajsa Hedman

Josse

22 Oct 2014 19:21

Åh ser mumsigt ut!! Vart hittar man den mackan? 😊

Svar: Så himla gott, på Le Pain quit... Nånting 😃 ett café/restaurang, finns massor i NYC!
Kajsa Hedman

Kommentera

Publiceras ej