Ännu en helg förbi och äntligen är veckan där jag får Sverigebesök här!! Ett halvår har gått sen jag umgicks med min familj och min bästavän Elin, men på torsdag kommer mormor och hennes man och på fredag kommer mamma, pappa, bästavän och hennes mamma! Ska bli såå himla roligt! Hur som helst har jag haft en kanonhelg i vanlig ordning i den här underbara staden. Middag och bio i fredags med Jonna, Malin och Karin på west side där vi såg nya filmen FURY med bland annat Brad Pitt i huvudrollen. Riktigt bra film som ni verkligen borde se!! 
 Lördagen börjades med en långpromenad från East side ända ned till Union square tillsammans med Jonna. Tog oss cirka två timmar, väl nere vid union square mötte vi upp Eva och Malin för en brunch på Five Napkins. Lite småshopping efter det innan vi alla åkte hem och gjorde oss i ordning inför kvällen. Jag och Eva åkte sen tillsammans från mig över till west side och mötte upp Jonna, Julia, Karin och Malin och åt supergod thaimat. Sedan gick vi till favoritbaren och drack himla goda drinkar, jättetrevlig lördagskväll! 

Började söndagen med FaceTime med min pärla Malin från Sverige. Därefter kom Jonna över och klippte äntligen mitt hår som jag inte klippt på ett halvår. Som tack bjöd jag henne sen på brunch på East side innan vi promenerade nedåt för att gå till Svenska kyrkan. Tog oss dock aldrig in i kyrkan utan fastnade utanför där vi stötte på Eva, Anneli, Malin, Karin och Anton som vi gick och fikade med istället. Söndagskvällen spenderade jag och Malin på Chicago grill tillsammans med våran LCC-grupp där vi hade vårt aupairmöte med, fick även lite plugg gjort nu på kvällen för måste bli klar med inlämningsuppgifterna inför helgkurserna innan jag får Sverigebesök. Så imorn står träning och plugg på schemat ;)







5 kommentarer

Liselott

20 Oct 2014 06:33

Snart kommer vi😄 nedräkning har börjat på allvar för oss också. Ses på fredag kväll❤️

Svar: Jaaa wiie!! 😍 det gör vi puss ❤️❤️
Kajsa Hedman

Elin

20 Oct 2014 15:34

Hejhej! Har några frågor jag tänkte höra om du skulle kunna tänka dig svara på! Efter att ha läst din blogg ett tag känns det som om du om någon borde ha svaren ;)

I slutet av november ska jag och en tjejkompis spendera en vecka i NY. Vad skulle du rekommendera att göra för att få ut så mycket som möjligt av vistelsen? Har du tips på någon bra nattklubb? Vad ligger inträdespriserna på ungefär? Tack på förhand!

Svar: Hej! Va kul att ni ska till New York! En helt fantastisk stad med nästan FÖR mycket att göra. Men det ni absolut måste göra är att åka upp i Rockerfeller center för att se utsikten över hela New York, gå över Brooklyn bridge för att se skylinen, promenera i central park och sen är det en upplevelse att se Times' square med. Har ni tid för en Broadway show så är det definitivt något jag rekommenderar med, och att besöka 911 memorial är också en mäktig upplevelse. Finns hur mycket som helst att göra, men besök SoHo för bästa shoppingen och gå längst 5th Avenue om ni vill in på Michael Kors och andra märkesbutiker ;)

Bästa nattklubbarna är Lavo och Marquee. Jag har inte betalat inträde en enda gång och inte för drinkarna heller när jag går ut här för vi går alltid ut med en Promoter, så hitta en Promoter att gå med så är det inga problem och ni kommer få en rolig kväll! :) hoppas resan blir bra och lycka till!
Kajsa Hedman

Elin

21 Oct 2014 11:32

Åå tack så mycket, längtar sååååå! Ska ta med dina tips och försöka bocka av så mycket vi bara hinner ;)

Linn

25 Oct 2014 23:06

Hej där!
Jag är lite nyfiken på hur du hittade alla nya människor därborta över atlanten! Jag ska vara hos en familj i två månader och tänkte försöka hitta några att umgås med, det hade ju varit en fördel haha! :)
kram, tack för bloggen din!

Svar: Hej! Finns massor av grupper på Facebook med svenskar i New York, sen googlade jag olika bloggar osv. Sen har man lärt känna personer härborta via andra kompisar, det löser sig alltid på något sätt :D men Facebook har framförallt varit väldigt bra sätt att hitta andra som bor i närheten av en! Kram
Kajsa Hedman

Linn

25 Oct 2014 23:06

Hej där!
Jag är lite nyfiken på hur du hittade alla nya människor därborta över atlanten! Jag ska vara hos en familj i två månader och tänkte försöka hitta några att umgås med, det hade ju varit en fördel haha! :)
kram, tack för bloggen din!

Kommentera

Publiceras ej