För ett halvår sedan stod jag på arlanda med en fullpackad väska, många hejdå-kramar senare med alla möjliga känslor i kroppen. Jag var glad, exalterad, nervös, rädd, orolig och spänd, men 100% redo att flytta till New York. Idag, ett halvår senare, känner jag mig som en bättre människa. Jag har lärt mig så fruktansvärt mycket på dessa sex månader, lärt känna galet mycket nya människor, antagit utmaningar jag aldrig trott jag skulle göra någonsin, förbättrat min engelska enormt och fått Manhattan att kännas som mitt hem. Det har varit bland de bästa månaderna i mitt liv men också bland de svåraste månaderna i mitt liv! Man lämnar sitt liv hemma i Sverige för att åka över Atlanten och skapa sig ett nytt liv helt från början. Man ska lära känna sin värdfamilj som man ska bo med, lära sig hitta i en ny stad, bli van med att prata engelska dagligen, lära känna nya människor och samtidigt börja på ett nytt jobb. De första månaderna är fasiken inte lätta för det är så mycket nytt och jag som är ett kontrollfreak hade NOLL KOLL på allt i början vilket var riktigt läskigt. Men idag när jag ser tillbaka på dem månaderna så blir jag bara så stolt över mig själv att jag klarade av allt detta och har byggt upp ett helt fantastiskt liv här på Manhattan som är som en dröm. Jag känner att kunde jag klara av att flytta till USA helt själv och skapa det här bra livet härborta så kan jag tamejfan klara nästan vad som helst! Jag har blivit modigare, starkare, självsäkrare och börjat hitta vem jag är härborta. Har sett sidor hos mig själv som jag inte visste att jag hade och lärt mig att hantera utmaningar helt på egen hand. Viktigast av allt som jag faktiskt lärt mig och som jag kommer ha stor nytta av när jag åker tillbaka till Sverige är att: Saker löser sig. Innan jag åkte hit så skulle jag ha full koll på allt innan jag antog en utmaning, jag skulle veta exakt vilken plats jag skulle åka till en helg och exakt vilka människor jag skulle umgås med. Den kontrollen ville jag ha över min vardag hemma i Sverige, men härborta är det omöjligt att ha den kontrollen så därför var första månaderna jättejobbiga samtidigt som det var bland det bästa jag varit med om!! Konstigt va? 
 Sex månader har gått, sex månader återstår! Jag har skapat mig minnen och vänner för livet, lärt känna en amerikansk familj och levt livet i världens bästa stad Manhattan. Allt detta på sex månader, så vad nästa sex månader har att bjuda på är ska bli så himla spännande, men jag är galet taggad på att se till att dessa blir MINST lika bra som första halvåret!!
 
Jag har sagt det förr men säger det igen, att flytta till Manhattan i New York är mitt livs bästa beslut!!!!!!
 
 
6 månader sedan på Training School, helt ovetandes hur mitt liv skulle se ut några månader senare.
 
Lite blandade bilder från de här sex månaderna
 

Kommentera

Publiceras ej