Idag har jag varit i USA i 7 månader!!! En del av mig tänker som vanligt "shit redan 7 månader!!!" Medan en annan del som tänker på allt jag hunnit med hittills tänker att jag bott här hur länge som helst! Jag älskar livet här, men skulle ljuga om jag sa att jag inte saknar alla mina där hemma och saknar Sverige. Blev lite extra tungt efter att min familj åkte tillbaka till Sverige efter att ha hälsat på mig, men det är inte långt kvar tills vi ses igen!! :)

Innan jag flyttade till New York så berättade mina värdföräldrar att jag får möjligheten att åka hem till Sverige och fira jul och få detta i julklapp av dem. Innan jag åkte hit till USA så fanns inte tanken att åka till Sverige innan de tretton månaderna är över, men när jag kom hit så slog det mig att 13 månader är en jäklans lång tid utan sina nära och kära hemma i Sverige. Det tog därför inte lång tid innan jag insåg vilken grym julklapp det skulle vara, så om fem veckor åker jag till Sverige på semester en vecka!!!! Kommer heeelt perfekt timing och efter 8.5 månad då så behöver jag lite ny energi från mina fina där hemma, jag längtar ihjäl mig!!! Jag kommer därför fira jul med min värdfamilj innan jag åker hem till Sverige den 20 december, och jag får verkligen världens bästa julklapp!! Åker tillbaka till New York den 28 december igen, så kommer ha fullt upp den veckan att hinna träffa min familj och mina vänner, men ska bli så himla roligt!!! 


Så blir att börja kika på julklappar snart både till familjen hemma och värdfamiljen! Fem veckor går ju galet snabbt härborta. Iiiiih hur nice är det inte att jag får åka hem till Sverige gratis och fira jul med mina fina, stanna en vecka, komma tillbaka till New York och fira nyår och sen få tre månader till i en av världens bästa städer, avsluta året med att åka till Kalifornien på min resemånad och komma hem till Sverige då det är sen vår i början på maj!!! Helt klockrent.

Idag är det ju fredag och ikväll ska det såklart firas att jag bott här i 7 månader! Nu på morgonen blir det ett skypesamtal med en aupair och sen ska jag ut på en timmes springrunda!! Ha en underbar helg hörni!


Nya favoritfrullen! Så gott!

2 kommentarer

E

16 Nov 2014 09:31

Hej! Jättefin blogg! Skulle du kunna ha en frågestund där du gör ett inlägg med frågorna? Kram

Svar: Hej! Tack så mycket :) jo men det skulle jag kunna ha någon gång! :) kram
Kajsa Hedman

Mormor

30 Nov 2014 11:43

Hej gumman, alltid roligt att läsa om din hektiska tillvaro. Nu närmar sig julen o vi ses snart. Idag ska vi fira första advent o din mor. Alla är där så vi skypar nog med dig. Ses då😀
Kramar från en saffransbakande mormor

Kommentera

Publiceras ej