Förr så var mina mornar lugna där jag hann äta frukost i lugn och ro, kolla datorn/mobilen, försöka hitta kläder för dagen osv.. Haha idag är mina mornar totala motsatsen! Tempot på min värdfamilj är hur högt som helst på morgonen och ute på gatorna när jag lämnar lillkillen i skolan är också galet! Har efter en och en halvmånad fortfarande inte vant mig riktigt med tempot på morgonen, haha! På eftermiddagarna älskar jag tempot för tiden går snabbare och man får mycket gjort på en dag, men morgonen är desto jobbigare... ;) 

Hur som helst, efter första jobbpasset på morgonen åkte jag ned till Union Square och träffade Irina som är i samma LCC-grupp som mig och är en tysk/rysk aupair som varit här i New York i snart två år. Vi lunchade, kikade lite i affärer och hade hur trevligt som helst! Imorgon åker hon till Hawaii men hon kommer lagom hem till min födelsedag igen för den ska hon bland annat med och fira!!!

Sen blev det jobb från 2.30 till 8 och kvällen avslutades med thaimat med mina värdföräldrar! Ännu en lugn torsdag! Imorgon är det fredag och jag jobbar kväll imorgon så blir inte mycket mer än så.. Känns som att det precis var helg men ska bli riktigt skönt med helg ändå, och går helgen enligt planerna blir det ännu en grym helg! ;)





Läser boken "Matilda" för pojkarna eftersom vi ska se den Broadway showen nästa lördag!!

En misslyckad tvättning idag... Mörkröda shorts tillsammans med gråtvätt gick inge vidare haha.. Som tur var missfärgades bara de här plaggen, dock var T-shirten en present från min värdmammas mamma.. Hm..


3 kommentarer

Liselott

30 May 2014 07:22

Så det kan gå☺️ kram hörs sen

Mormor

30 May 2014 16:34

Tiden swichar förbi när man har kul:) snart dags för din stora dag, hoppas den blir fantastisk. Här rullar det mesta på och snart är det skolavslutning. Var rädd om dig så hörs vi snart. Ps rosa är snyggt:)

MarathonMia

02 Jun 2014 17:00

Rosa är supersnyggt och det är inne med "använda" kläder :)

Kommentera

Publiceras ej