Helt sjukt att det ena dagen kan vara rena vårvädret och man kan gå runt i en tunn skinnjacka med solglajjor medan andra dagen är raka motsatsen och jag till och med behöver dra på mig vinterkläderna igen på jobbet... Riktigt kallt var det ute idag! Börjar känna mig lite snuvig med, hoppas jag inte drar på mig någon förkylning nu mitt i allt fix inför resan.
 
Idag är det alltså exakt två veckor kvar tills jag flyttar till Manhattan i New York och ska jobba som aupair i ett år följt av en resemånad. Som planerna ser ut just nu är jag alltså tillbaka om 13 månader, vilket blir i mitten av maj 2015. Jag utesluter heller inte en förlängning när jag är i NYC om jag trivs med familjen men som det ser ut just nu blir det 13 månader! :) Jag tar det här lite som det kommer nu. Nu ska jag ut och resa och se världen, träffa nya människor och bara njuta av livet. Har inga som helst planer efter resan utan det är bara det här som finns för mig just nu sen får vi se vad som händer nästa år, vem vet kanske blir ännu en resa? Eller så gifter jag mig med en NHL-spelare i New York och blir en hemmafru!! Sounds like a plan haha.. ;)
 
Idag drar jag direkt efter jobbet till Fridhemsplan och till "Motormännens" huvudkontor och lämnar in lappen för det internationella körkortet. Efter det blir det eventuellt en sväng förbi gallerian som ligger där i närheten för att få tiden att gå innan Alex slutar som stänger idag på jobbet. Sen laddar vi upp för en riktig myskväll i hennes lägenhet ikväll, perfekt start på veckan enligt mig!
 
 

1 kommentarer

Jenny

01 Apr 2014 11:10

Hej! Jag arbetar för tillfället som au pair i London, men har efter snart ett år börjat bli lite sugen på att fortsätta au pair-jobbet i New York. Vilken organisation använde du dig av när du sökte jobbet? Eller sökte du självständigt via au pair-world eller liknande? Tacksam för svar! Hoppas du får det fantastiskt i New York!

Svar: Hej! Vad roligt att du vill åka som aupair igen och den här gången till USA! :) jag åker med Cultural care Au Pair och jag har hittills varit supernöjd med dem! Man kan tyvärr inte bestämma själv vilken delstat i USA man hamnar i dock utan CC matchar ihop en med familjer utefter ens erfarenheter och familjernas behov! Jag hade väldig tur som hamnade mitt på Manhattan i NY, men du kanske också får den turen! Lycka till! :) kram
Kajsa Hedman

Kommentera

Publiceras ej