Det är helt galet att juli snart är över och att det är augusti redan på fredag..! Hela augusti är fullspäckad med så den månaden kommer också bara flyga förbi. Dagarna går så himla fort här oavsett vad jag gör om dagarna, känns till och med som att om jag skulle sitta och rulla tummarna en hel dag så hade tiden ändå gått fort, haha kanske är att ta i men skulle inte förvånat mig.
 Jag vet att jag har lång tid kvar här, men kan ändå inte låta bli att tänka på vad jag ska hitta på när jag kommer tillbaka till Sverige igen. Jag har alltid sagt att jag ska gå på ett Universitet efter studenten och har även alltid sagt att jag ska resa innan jag pluggar vidare! Nu är jag på mitt livs resa och har därför bestämt mig för att nästa höst så ska jag börja plugga igen. Så har för skoj skull börjat kika lite på utbildningar på framförallt Stockholms Universitet och lite även på Uppsala Universitet och insåg att det är en hel vääärld med utbildningar, så det är nog bra att jag kikar lite på det redan nu med tanke på att jag kommer fortfarande vara här när det är dags att ansöka till hösten 2015! 
 
Fick även hem materialet som jag beställde så att jag kan brevrösta i riksdagsvalet. Ska sätta mig in i det där nu med eftersom jag måste skicka in mina brevröster i god tid så att det hinner skickas tillbaka till Sverige innan valdagen. 
 
 
Känner mig lite småstolt över mig själv faktiskt som både kikar på utbildningar på olika universitet till nästa höst, engagerar mig att brevrösta härifrån NYC i riksdagsvalet och även kört ett hårt pass på gymmet idag i en och en halvtimme efter helgens vila. Ibland kan jag även stanna upp och tycka att jag är förjädrans bra som tog beslutet att flytta hit till Manhattan i ett år. Riktigt modigt att åka helt själv över atlanten, bo hos en främmande familj, i en ny stad och där man ska starta upp ett nytt liv helt från grunden! 
 
Blev ett inlägg där jag berömmer mig själv, egot här, men ibland måste man få vara riktigt stolt över sig själv! ;)
 
 

2 kommentarer

zerny

29 Jul 2014 06:34

Hoppas att du hittar något intressant och kul i utbildningsdjungeln. :)

MarathonMia

02 Aug 2014 09:16

Klart att du ska vara stolt över dig själv! I sånna stunder är det ocksså lättare att landa, ta beslut för framtiden och skapa den man vill vara. Du har plockat många vuxepoäng! Stor kram från Gudmor

Kommentera

Publiceras ej